Companii

Strategie diferita in retailul de fashion: Takko merge in orasele mici care sunt ferite de „asaltul” greilor

21.03.2010, 23:05 665

Retailerul german de imbracaminte cu profil de discount TakkoFashion, care are 32 de magazine in Romania, vede in 2010 un anpropice extinderii, dupa o perioada in care dezvoltatorii au anulatproiecte, iar reteaua Takko s-a extins cu doar cinci magazine.

"Au inceput sa se reactiveze foarte multe proiecte noi, va fi unan propice dezvoltarii pentru ca nivelul chiriilor s-a micsorat.Din moment ce proprietarii de spatii comerciale nu mai cer 80 deeuro pe metru patrat, toate celelalte costuri se duc in jos", adeclarat Cosmin Ulmean, managing director al filialei locale aTakko.

Takko a abordat in ultimii ani parcurile de retail din oraselemici, strategie ocolita pana in acest moment de majoritatearetailerilor de fashion care au ales ca prima destinatie importantaCapitala.

"Noi deschidem in Reghin, in Medias, in momentul in care selanseaza un parc de retail cu bani putini in care se mai deschidecate un hipermarket Kaufland, de exemplu, sau acum Lidl. In Reghin,sansele sa vina un concurent puternic ca C&A sau Kiabi inurmatorii cinci ani de zile sunt minime", crede Ulmean.

Cu toate acestea, el vede in noile sale destinatii pe hartaextinderilor orase mici cu putere mare de cumparare.

"Fagaras, de exemplu, in momentul de fata are o putere decumparare per client comparabila cu Craiova sau Galati. Sunt foartemulti oameni plecati la munca in strainatate care trimit bani intara, unde au ramas femeile si copiii. Cel putin noua luni pe anoamenii cumpara local, dar chiar si asa nu au de unde."

In orasele mici este o lipsa acuta de magazine de imbracamintesi incaltaminte, poti cumpara doar de la second-hand sau dingaleriile Real sau Carrefour, daca exista in zona, dar si acesteala randul lor nu au mai mult de 200-300 de metri patrati destinatiacestor produse.

Anul trecut, afacerile Takko Romania au inregistrat o cresterein perioada septembrie - decembrie de aproape 20%, comparativ cuaceeasi perioada a lui 2008, in conditiile in care majoritatearetailerilor au anuntat scaderi semnificative.

Prima parte a lui 2009, mai exact lunile ianuarie si februarie,a afectat insa puternic incasarile din magazinele Takko, pentru caoamenii au fost mult mai reticenti in a cheltui bani peimbracaminte, astfel ca pe intreg anul germanii au consemnat oinvolutie a afacerilor. Cu toate acestea, conducerea companieispune ca cel mai important lucru din 2009 este ca a inregistratprofit.

"Nu am intrat in niciun spatiu gandindu-ne ca poate vom aveaprofit in cativa ani. Acolo unde planul de investitii pe care ilfacem pe cinci ani nu arata ca intr-un an vom avea profit, amrefuzat proiectul chiar cu riscul de a pierde o zona foarte bunacum a fost cazul AFI Palace Cotroceni. Preferam sa stam deopartedecat sa riscam", a conchis Cosmin Ulmean.

10 magazine noi

In anul financiar 2010-2011 (mai 2010-mai 2011), compania arputea deschide pana la 10 magazine, dupa ce, din 2008 pana inprezent a lansat alte 18 unitati ajungand la 32 de magazine inintreaga tara. Chiar daca pana acum nu a fost inchisa niciounitate, doua magazine Takko au fost relocate, in Suceava si inCluj.

Takko Fashion Romania, care a rulat afaceri de 8,5 mil. euro in2008 si a inregistrat un profit de circa 0,7 mil. euro in acelasian, concureaza pe piata locala de fashion cu branduri ca Forever18, Kiabi, C&A sau Kenvelo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO