Companii

Studiu: ingredientele folosite pentru ciocolata Milka şi sucul Fanta, diferite în România faţă de Marea Britanie şi Spania

Studiu: ingredientele folosite pentru ciocolata Milka şi...

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Anca Olteanu

26.07.2017, 00:04 1196

Asociaţia pentru Protecţia Consu­matorilor InfoCons a realizat recent un studiu care analizează asemănările dintre ingre­dientele folosite în România, Marea Britanie şi Spania pentru realizarea băuturii răcoritoare Fanta Portocale şi pentru producea ciocolatei Milka cu lapte. Astfel, asociaţia a ajuns la concluzia că între produsele destinate pieţei româneşti şi cele care ajung pe mesele locuitorilor din Marea Britanie şi Spania există diferenţe.

De exemplu, în România pentru realizarea băuturii Fanta Portocale se utilizează minim 5% suc de portocale, din concentrat. Comparativ, în Marea Britanie se folosesc 3,7% suc de portocale şi 1,7% suc de citric, din concentrat, în timp ce în Spania cantitatea de suc de portocale (din concentrat) este mai ridicată, adică 8%, susţine InfoCons în studiul citat. Brandul Fanta este deţinut de gigantul american Coca-Cola Company. În România, îmbuteliatorul este Coca-Cola HBC România, care are trei fabrici la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei.

Pe de altă parte, organizaţia susţine că o altă diferenţă sesizată este reprezentată de numărul de aditivi alimentari, în produsele din România regăsindu-se 5 aditivi, în cele din Marea Britanie 8 aditivi şi respectiv în Spania 10 aditivi. Pe de altă parte, în cazul ciocolatei Milka cu lapte alpin principala diferenţă observată este la numărul de aditivi alimentari.

Astfel, la produsul din România a fost adăugat suplimentar, pe lângă lecitina din soia, aditivul Poliglicerol (E476), acesta având rolul de a înlocui parţial ingredientul de o calitate superioară, dar mai scump, şi anume untul de cacao, susţine InfoCons. În plus, produsul din România conţine o cantitate mai mare de grăsimi saturate, dar şi de glucide faţă de acelaşi produs comercializat în Spania. Milka este un brand al Mondelez, care în România nu deţine o fabrică, ci importă produsele din alte ţări precum Bulgaria sau Germania.

Studiul vine în condiţiile în care mai multe ţări din estul Europei susţin că marile companii obişnuiesc să producă pentru ţările din estul continentului produse de o calitate inferioară faţă de cele destinate pieţelor din Vest, deşi este utilizat de cele mai multe ori acelaşi brand, iar preţul este asemănător. Liderii statelor din Grupul de la Vişegrad - Slovacia, Cehia, Ungaria şi Polonia - se plâng de ceva timp că producătorii şi lanţurile de supermarketuri aduc la ei în ţară alimente cu o calitate inferioară faţă de cea din Europa de Vest, o practică despre care ei spun că este discriminatorie şi că alimentează neîncre­de­rea. Şi reprezentanţi ai guvernului de la Sofia au declarat că produsele alimentare vândute de marile companii multinaţionale în Bulgaria conţin ingrediente diferite faţă de produsele identice vândute în Austria şi Germania. În plus, şi europarlamentarii români au luat poziţie împotriva practicilor de a face produse de o calitate diferită a produselor în funcţie de destinaţie.

Astfel, Comisia Europeană (CE) s-a sesizat şi pregăteşte o metodă comună pentru a analiza dacă există cazuri în care calitatea alimentelor este mai redusă în unele state membre, aşa cum se arată în mai multe studii şi cum susţin unii lideri ai ţărilor din blocul comunitar, potrivit EUobserver. CE a anunţat că începe un dialog cu producătorii şi retailerii pentru a discuta concret cum să lucreze asupra acestei probleme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO