Companii

Studiu Mastercard: Aproape şase din zece europeni spun că vor cheltui mai puţin pentru cadourile de Crăciun şi tot atâţia preferă producătorii locali, pentru a contribui la redresarea comunităţilor

Studiu Mastercard: Aproape şase din zece europeni spun...

Autor: Roxana Rosu

14.12.2020, 14:04 75

Şase din zece europeni spun că vor reduce bugetul alocat cadourilor de Crăciun în acest an, după un an cu multe provocări, dar mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona, arată un studiu Mastercard.

Astfel, anul acesta consumatorii vor să dedice mai mult timp şi efort cadourilor, trei sferturi (77%) dintre europeni spunând că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viaţă, în timp ce 1 din 5  declară că este mult mai dornic să ofere ajutor, prin cadourile alese.

Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar şi faţă de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susţinere pentru cei nevoiaşi, după un an dificil.

„Pentru mulţi dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoţionat faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort şi valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, Preşedintele Mastercard Europe. „Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, aşa că achiziţiile locale vor face o mare diferenţă anul acesta, atât pentru comunitate, cât şi pentru întreaga economie.”

Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susţine o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă, 17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie, iar 14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO