Transilvania, unul dintre polii de creştere economică, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru infrastructură rutieră, conform datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment.
La polul opus, Moldova - care nu a atras în ultimii ani investiţii majore în fabrici tocmai din cauza infrastructurii precare - a luat doar 220 mil. lei.
ZF a cerut CNADNR situaţia banilor primiţi de fiecare regiune pentru investiţii în construcţia de autostrăzi, reabilitarea/modernizarea de drumuri naţionale sau construcţia de variante de ocolire. Cumulat zona de nord-vest a ţării - Transilvania, Maramureş, Crişana şi Banatul- au avut un buget de 3,7 miliarde de lei pentru investiţii.
Pe de altă parte, zona de est a ţării - Moldova şi Bucovina - au avut împreună un buget de investiţii de aproape 370 milioane de lei, adică de 10 ori mai puţin.
„Această discrepanţă mare între investiţiile făcute în infrastructura rutieră în cele două zone va face ca diferenţa între dezvoltarea economică a celor două regiuni să fie şi mai mare. Odată cu infrastructura vine dezvoltarea economică, vin investiţiile“, consideră Dragoş Cabat, analist economic.
Zona de Vest a ţării a atras investiţii ale unor giganţi precum Continental, Schaeffler, Daimler sau Hella, însă creşterea infrastructurii din regiunea Moldovei ar aduce un avantaj competitiv României având în vedere că în această zonă forţa de muncă este mai ieftină.