Companii

Surpriza verii. Puterea vacanţelor urcă aeroporturile din Antalya şi Istanbul în top trei destinaţii cu plecare de pe Otopeni. Destinaţiile consacrate de business precum Viena, Frankfurt şi Paris au pierdut teren. Singura constantă rămâne Londra, care este pe primul loc la trafic

Surpriza verii. Puterea vacanţelor urcă aeroporturile...

Autor: Miruna Diaconu

17.09.2024, 00:08 3836

Este pentru prima dată când în datele de la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, care operează aeroportul Otopeni, cel mai mare terminal din ţară ca număr de curse şi pasageri, apar în top trei Londra şi două destinaţii din Turcia, Antalya şi Istanbul, ceea ce arată puterea pe care o au vacanţele făcute de români în afara ţării, luând faţa destinaţiilor de business.

Astfel, cele mai multe avioane care au decolat de pe Otopeni au mers către Londra, în număr de 988, către Antalya au zburat 698 de avioane şi către Istanbul au plecat 551 de curse în cele trei luni de vară.

Londra este o destinaţie de business şi, totodată, oraşul unde locuiesc şi muncesc mulţi români, capitala Marii Britanii având una dintre cele mai mari comunităţi de români din Europa. Londra nu este însă şi o destinaţie puternică de leisure, rata celor care merg în vacanţe acolo fiind de sub 10%, spune Alin Burcea, CEO al agenţiei de turism Paralela 45 şi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. Totuşi, din topul destinaţiilor, Istanbulul repre­zintă o surpriză.

Dacă Antalya este una dintre cele mai căutate destinaţii de vară de către români, Istanbulul nu se afla înainte în acest clasament. „Este într-adevăr o surpriză să vedem Istanbulul în acest top. Antalya este o destinaţie de vară foarte căutată de românii care merg în vacanţe, sunt multe chartere. Probabil că Istanbulul este atât de căutat pentru că este o destinaţie ieftină, e mai ieftin să mergi acolo decât în Viena, spre exemplu”, spune Alin Burcea.

Înainte, Viena, care acum se află pe locul al patrulea, se afla în top trei destinaţii, fiind un oraş către care călătoreau mulţi români în scopuri de business.

Clasamentul arată puterea pe care o au vacanţele făcute de români în afara ţării, care întrece astfel turismul de business, care înainte domina industria aviatică. Românii călătoresc mai mult şi mai ales în afara ţării, iar acest lucru se observă şi în sumele record lăsate de aceştia pe vacanţele în străinătate.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro