• Leu / EUR4.7480
  • Leu / GBP5.4269
  • Leu / USD4.1981
Companii

Takko tinteste o retea de 50 de magazine pana in 2010

Secțiune susținută de Medlife Logo

Retailerul german de imbracaminte cu politica de discount Takko si-a depasit estimarile in ceea ce priveste deschiderile de magazine programate in acest an si vizeaza ca pana in prima parte a lui 2010 sa ajunga la 53 de unitati deschise in toata tara.

"Avem deja 15 magazine, iar pana la sfarsitul anului vom mai lansa sapte, in Oradea, Focsani, Bacau, Constanta si Bucuresti", a declarat pentru ZF Cosmin Ulmeanu, director de vanzari al Takko Fashion International Romania.
Pana la sfarsitul anului fiscal al companiei (mai 2009 - n.red), retailerul are programata deschiderea altor 12 magazine Takko, pentru ca in urmatorul an fiscal sa mai deschida alte 20 de unitati.
Compania evita conceptul de main street pentru extinderea retelei, deoarece politica de tip discount nu ii permite sa plateasca chirii de aproximativ 100 de euro pe metrul patrat. Acesta este motivul pentru care Takko a ales de la intrarea pe piata locala centrele comerciale de tip mall sau parcurile de retail pentru extindere.
"Programul nostru de extindere vizeaza un numar mai mare de magazine, dar totul depinde de dezvoltatori. Nu ne-am confruntat pana acum cu o anulare de proiect, dar am intalnit intarzieri de deschideri ale centrelor comerciale intre una si sase luni fata de anuntul anterior, iar acest lucru ne afecteaza si noua vanzarile, dar si lor relatia cu bancile", continua Ulmeanu.
In primul an de prezenta pe piata locala de imbracaminte, in care a deschis sapte magazine, Takko a rulat 3,5 mil. euro, iar pentru cel de-al doilea an cresterea ar putea fi de trei cifre, tinand cont ca numarul de unitati va fi de aproape patru ori mai mare. "Orice deschidere de magazin inseamna o dublare sau chiar o triplare a targetului de vanzari. Numai in septembrie am avut o depasire de target de 50%", explica directorul de vanzari a Takko Fashion International Romania.
Takko este unul dintre retailerii care se indreapta mai mult spre orasele din provincie, tinand cont de categoria de consumatori careia i se adreseaza si de preturile practicate. Potrivit lui Ulmeanu, in Bucuresti piata este mai competitiva. "Este o concurenta mai mare nu numai in imbracaminte, ci si pe alte piete. In restul tarii avantajul este ca nu exista multe branduri, iar asta ne permite sa ne extindem rapid. Intr-un oras ca Fagaras, de exemplu, suntem primii care au venit cu un magazin de 500-700 de metri patrati", spune Ulmeanu.
Investitia intr-un magazin Takko ajunge la aproximativ 250 de mii de euro si include atat spatiul pe care compania il inchiriaza, cat si produsele care urmeaza sa fie comercializate. Suprafata medie a unui magazin este cuprinsa intre 500 de metri patrati si 1.000 de metri patrati, in medie numarul articolelor comercializate ajungand la 20 de mii pentru fiecare magazin.
Takko are concurenti pe piata retailului de imbracaminte companii ca House of Art, TinaR, Fox sau Kenvelo.
La nivel international, compania opereaza peste 1.200 de magazine atat direct, cat si in sistem de franciza.
 

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7480
Diferență: 0,1667
Ieri: 4.7401
Azi: 4.1981
Diferență: 0,313
Ieri: 4.1850
Azi: 5.4269
Diferență: 0,3217
Ieri: 5.4095
Azi: 4.1805
Diferență: 0,2206
Ieri: 4.1713