♦ În timp ce primarii şi politicienii îşi fac campanii electorale prin pieţele agroalimentare, aceştia taxează micii producători cu chirii chiar mai mari decât plătesc cei cu mici magazine din marile malluri din Capitală. Dacă un hipermarket plăteşte 50 de lei pe lună pentru un metru pătrat dintr-un mall, „mamaie“ care vinde pătrunjel în piaţă este taxată cu cel puţin 60 de lei.
Susţinerea micilor producători sau fermieri stă pe buzele fiecărui politician mai ales în campaniile electorale, însă primarii impun în pieţe tarife mai mari decât impun marii proprietari de malluri celor care vor să vândă în spaţii noi şi moderne, nu vechi şi deteriorate, în frig iarna sau în căldură vara.
Hipermarketurile din malluri şi centre comerciale plătesc chirii de sub 10 euro/mp/ lună, fiind considerate „ancore“ deoarece atrag clienţi.
De partea cealaltă, cel mai mic tarif din România dintr-o piaţă agroalimentară este de 2 lei/mp/zi, adică cu 20% mai mare decât cel plătit la un hipermarket.
Astfel, cum poate concura corect un producător local de fructe sau legume cu marii giganţi din retail, dacă trebuie să plătească pe tarabă un tarif mai mare decât valoarea mărfii?