Companii

Tarom a eşuat în a-şi micşora pierderile anul trecut şi a ajuns la un minus de 119 mil. lei. Nici în 2015 nu revine pe profit

Tarom a eşuat în a-şi micşora pierderile anul trecut...

Autor: Andreea Neferu

23.03.2015, 08:20 1119

Operatorul aerian de stat Tarom, aflat în subor­dinea Ministerului Trans­­por­turilor, a în­cheiat anul precedent cu pierderi de 119 milioane de lei, în scădere cu doar 8% faţă de 2013, iar pentru 2015 se aşteaptă să rămână în continuare pe pierderi, care ar urma să se ridice la 8 milioane de lei, potrivit informaţiilor transmise către ZF de Ministerul Transporturilor. Potrivit planului de management din 2013, Tarom ar fi trebuit să revină pe profit începând din 2015.

Tarom, care a adunat deja din 2009 până anul trecut pierderi de 1,3 miliarde de lei, se aşteaptă însă ca cifra de afaceri de anul acesta să crească cu 22%, până la aproape 1,4 miliarde de lei. Anul trecut, veniturile companiei s-au majorat cu doar 5%, la 1,1 miliarde de lei.

Situaţia Tarom, despre care mi­nistrul transporturilor Ioan Rus spunea recent că este singura din portofoliul Ministerului Transporturilor care are “probleme mari”, este una extrem de delicată, în contextul în care operatorul aerian se chinuie de câţiva ani să se restructureze, inclusiv prin instituirea de management privat, care deocamdată însă nu a dat roade. Soarta Tarom a fost extrem de zbuciumată, deşi aceasta a fost prima companie de stat în cazul căreia a fost instituit management privat, astfel că revenirea într-o zonă de echilibru era aşteptată încă de acum câţiva ani. Cu toate acestea, Tarom a trecut prin mai multe valuri de schimbări la nivel de conducere din noiembrie 2012 (când Eduard Heinz­mann, actualul CEO „privat“, a fost nu­mit în funcţie) şi până în prezent. Primul consiliu de administraţie, format din Dan Pascariu - preşedinte, Valentin Macec, Ciprian Lăduncă, Marius Ghenea şi Dumitru Prunariu, a fost revocat de fostul ministru al trans­porturilor Ramona Mănescu, urmând ca cel de-al doilea consiliu, format din Dante Stein, Manuel Donescu, Florin Luca, Bogdan Speteanu şi Răzvan Filipescu să fie schimbat la doar şase luni de la numire.

Cel mai recent consiliu de admi­nistraţie a fost cel format din Gabriel Dumitraşcu (fostul şef al Direcţiei de privatizare din Departamentul pentru Energie şi actualmente administrator special al Hidroelectrica), Dante Stein (fost consilier al premierului Ponta), Toma-Dorin Cîmpeanu (fost secretar de stat în Ministerul pentru Societatea Informaţională), Dan Valeriu Andrei (fost director în Ministerul Transpor­turilor, pe segmentul aviaţiei) şi Anişoara Cornilă (director juridic la Ministerul Transporturilor). Aceştia şi-au dat însă demisia „în bloc“ la începutul lunii martie, la doar opt luni după ce au fost numiţi. Nici până acum Ministerul Transporturilor nu a anunţat cine vor fi noii membri ai consiliului de administraţie al Tarom, dar ministrul transporturilor Ioan Rus a arătat în urmă cu două săptămâni că mai mulţi manageri privaţi propuşi pentru aceste funcţii au refuzat să facă parte din consiliul de administraţie al Tarom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO