Companii

Tchibo si Amigo lupta pentru locul 5 pe piata cafelei

Tchibo si Amigo lupta pentru locul 5 pe piata cafelei
19.06.2008, 19:30 482

Producatorul german de cafea Tchibo a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 13 mil. euro pe piata romaneasca, in crestere cu 6,5% fata de valoarea din 2006, potrivit datelor comunicate de companie. Pe piata cafelei, la mica distanta de Tchibo s-a aflat anul trecut importatorul marcii Amigo in Romania, Panfoods, cu afaceri de 11,8 mil. euro.
Piata locala de profil este dominata de jucatori cu prezenta internationala, singura companie de top cu capital romanesc fiind Cafea Fortuna.
Potrivit datelor comunicate de companii, cresterile de vanzari realizate anul trecut nu au depasit 20%.
Consumul de cafea in Romania este la jumatate fata de media din Uniunea Europeana de 5 kilograme pe cap de locuitor, arata datele din 2006 ale Organizatiei Internationale a Cafelei, care se bazeaza pe volumul importurilor de cafea. Romania neavand productie de cafea, importurile reprezinta un indicator relevant al consumului local.
Potrivit aceleiasi surse, Romania se afla in 2006 pe ultimul loc dintre statele membre sau in curs de aderare la UE, dupa volumul importurilor de cafea pe cap de locuitor.
Datele din 2007 de la Institutul National de Statistica indica o tendinta descendenta a importurilor de cafea in Romania, insa unii jucatori pun aceasta dinamica pe seama pietei negre. In volum, importurile de cafea in Romania au fost estimate la 40.000 de tone la nivelul anului trecut.
Lupta pentru prima pozitie pe piata locala a cafelei se da in prezent intre Kraft Foods si compania israeliana Strauss (fosta Elite). Kraft detine in portofoliu brandurile Jacobs, Nova Brasilia, Carte Noir si Brasiliero, in timp ce Strauss activeaza la nivel local cu marcile Elite si Elita.
Nestle are o pozitie solida si pe segmentul automatelor de cafea, care se dezvolta accelerat in ultima perioada. Recent, Nestle Romania si-a redenumit divizia food service (care reuneste automatele de cafea Nescafe) in Nestle Professional. Cea mai mare pondere in vanzarile Nestle Romania, de aproximativ 27%, este detinuta in acest moment de divizia de bauturi, care cuprinde si alte produse instant, pe langa cafeaua solubila.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO