♦ Retailul alimentar este cea mai nouă industrie care se alătură „bolnavilor“ după ce şi piaţa auto, şi cea imobiliară, dar şi IT-ul au început să vorbească despre scăderi, concedieri şi probleme ♦ Tendinţele care apar la nivel internaţional au, aproape invariabil, impact şi asupra pieţei locale.
Comerţul alimentar pare că începe să dea primele semne de boală după ce marile grupuri franceze Auchan şi Carrefour discută despre restructurări de personal şi de operaţiuni, dat fiind că businessurile sunt pe pierdere sau se confruntă cu scăderea apetitului de consum, scrie presa străină.
„Carrefour caută o modalitate de a ieşi din impas, iar grupul francez analizează multiple opţiuni, inclusiv disponibilizări, dat fiind că evoluţia pe bursă este mai slabă decât a competitorilor“, scrie cotidianul britanic Financial Times.
Exit din România?
Este posibilă şi varianta vânzării de operaţiuni din anumite ţări, o metodă pe care francezii au mai testat-o anterior în China (2019), Taiwan (2022) şi Columbia (2012). Un analist citat de Financial Times scrie că Spania şi Brazilia sunt amândouă pieţe puternice pentru grup, aşa că e puţin probabil să fie vândute operaţiunile de aici, însă altele considerate nonstrategice, precum Italia, Belgia, România şi Polonia, ar putea intra în discuţie. Cea mai radicală decizie ar fi vânzarea întregului grup, arată aceeaşi sursă.