Companii

Tendinţe pe piaţa berii artizanale. Cum încearcă artizanii din sectorul berii să crească: primii berari au deschis baruri în centrul oraşului, iar ceilalţi îşi deschid porţile pentru consumatori

Tendinţe pe piaţa berii artizanale. Cum încearcă...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

14.03.2025, 00:07 229

Microberarii, cei care au adus un suflu nou pe o piaţă a berii dominată de patru multinaţionale, au început să parieze pe pro­priile baruri sau pe spaţii dedicate de­gustărilor pentru a creşte într-o piaţă care şi-a pierdut din avânt după pandemie. 

„În mod clar piaţa berii artizanale a cres­cut mult pentru că la un moment dat erau active 85 de microberării. În momen­tul de faţă cred că nu mai sunt chiar atât de multe, dar în continuare apar afaceri în do­meniu“, a explicat Tudor Petrescu, fondator al fabricii de bere Olovina, un brand care a luat naştere în 2017. El estimează că piaţa berii artizanale este la circa 0,2% din totalul pieţei berii. Volumele de bere sunt la circa 15 milioane de hectolitri anual, iar în 2024 a dat un semn de revenire după doi ani consecutivi de scădere. 

De provocări nu a scăpat nici piaţa berii artizanale, astfel în­cât micii berari şi-au direcţionat energia în a creşte în alte canale decât retailul mo­dern sau HoReCa, unde jocurile sunt făcute de cei patru mari berari – Ursus Breweries, HEI­NEKEN, Bergenbier şi Tuborg (URBB).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Conferințele Ziarul Financiar și Business Magazin în 2025