Companii

The Practice, despre campania pufuleţilor Gusto: Return on investment pentru proprietar e de 4 la 1

Gabriela Lungu, managing partner al The Practice: Estimăm o cifră de afaceri la acelaşi nivel cu 2009, dar o revenire în ce priveşte marja operaţională (care a scăzut simţitor anul trecut) ne dorim să ajungem măcar la nivelul anului 2007.

Gabriela Lungu, managing partner al The Practice: Estimăm o cifră de afaceri la acelaşi nivel cu 2009, dar o revenire în ce priveşte marja operaţională (care a scăzut simţitor anul trecut) ne dorim să ajungem măcar la nivelul anului 2007.

04.07.2010, 23:39 287

Colaborarea dintre producătorul pufuleţilor Gusto, companiaPhoenix, şi agenţia de relaţii publice The Practice a început înurmă cu mai bine de un an, mai exact în luna mai, la recomandareaagenţiei de publicitate, Publicis România.

Referinţele au venit pe baza rezultatelor obţinute de campaniilerealizate de agenţie pentru clienţii din categoria bunurilor delarg consum, cu precădere pe zona de food&drink, considerăGabriela Lungu, managing partner al The Practice. "Cei de laPublicis, cunoscând obiectivele clientului de a transforma Gustodintr-un produs extraordinar într-un brand pe măsură, au intuitcorect necesitatea unei campanii de relaţii publice care săîntregească mixul de comunicare", spune şefa The Practice, agenţiecare are şapte angajaţi dedicaţi clienţilor şi a înregistrat anultrecut o cifră de afaceri de 1,1 mil. euro.

Patru agenţii de comunicare au contribuit la dezvoltareacampaniei pro optimism pentru pufuleţii Gusto. Agenţia depublicitate Publicis a realizat două spoturi TV care au rulat înparalel pe baza unui mix de media alcătuit de compania Optimedia,ambele agenţii fiind parte a grupului de comunicare Publicis.Campania de relaţii publice a fost realizată de The Practice, întimp ce suportul online al campaniei de PR a fost asigurat deagenţia de comunicare interactivă iLeo, agenţii care fac parte dingrupul de comunicare Leo Burnett.

Poziţionarea pe teritoriul optimismului a pufuleţilor Gusto afost identificată de Publicis. "Ulterior, pe baza acesteipoziţionări, The Practice a dus mai departe ideea optimismului,transformând brandul într-unul militant, cu marea misiune de a puneun zâmbet pe feţele românilor", explică Gabriela Lungu.

Expunerea media a făcut ca această campanie să aibă o audienţătotală de peste 15 milioane de oameni şi să contribuie la creştereavânzărilor într-un an foarte dificil.

"Bugetul campaniei nu-l putem comunica, dar ceea ce putem spuneeste că am avut un return on investment foarte bun, de circa4:1."

Anul trecut, compania Phoenix a avut o cifră de afaceri de 19mil. euro, nivel similar cu cel din 2008 în euro, iar în primelecinci luni a rulat afaceri de 8 mil. euro, cu 6,5% mai mare faţă deperioada similară a anului trecut. Proprietarii companiei suntoamenii de afaceri Eliodor Apostolescu şi Cătălin Nour.

Campania pufuleţilor Gusto i-a adus agenţiei The Practice treitrofee la concursurile internaţionale de relaţii publice: trofeulGold Sabre pentru Europa de Est la Sabre Awards 2009/2010, Leul deArgint la Cannes Lions şi cel mai recent, trofeul la categoria"Consumer PR for an existing product", în cadrul competiţiei IPRAGolden World Awards.

"La Cannes am înscris doar ceea ce am făcut în primele luni decomunicare (practic lansarea brandului Gusto), dar campaniapro-optimism nu s-a terminat - ea continuă şi astăzi, laintensitate mai mare sau mai mică, în funcţie de planul decomunicare", spune Gabriela Lungu, care precizează că anul acestacea mai vizibilă campanie Gusto va fi cea pentru pufuleţiiMega-Surprize.

Pentru 2010, şefa The Practice spune că îşi doreşte să integrezeîn portofoliul agenţiei clienţi din zonele ne-acoperite, de exempludomeniul financiar-bancar.

Printre clienţii companiei se numără în prezent Bergenbier,Bebeloo, Carpatcement, Colour, Cord Blood Center, Eurocopter,Gusto/Phoenix, Hochland, KLM, Prigat, Reader's Digest, Starbucks,Varta, VES, World Vision.

"Estimăm o cifră de afaceri la acelaşi nivel cu 2009, dar orevenire în ce priveşte marja operaţională (care a scăzut simţitoranul trecut) ne dorim să ajungem măcar la nivelul anului 2007."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO