Companii

Thibaut Boidin, Heineken România: Piaţa berii şi-a revenit, are un avans de 1,2%. Afacerile Heineken cresc în 2024, dar nu vom avea o creştere de „double digits“. „Investim aproximativ 25 de milioane de euro pe an în businessul nostru din România.“

Thibaut Boidin, managing director al Heineken România: Fiecare industrie are nevoie de predictibilitate deoarece este singura modalitate de a investi într-un mod sustenabil, de a face previziuni şi de a creşte industria. Acesta este, într-adevăr, un motiv de îngrijorare, dar cred că nu este doar îngrijorarea noastră.

Thibaut Boidin, managing director al Heineken România: Fiecare industrie are nevoie de predictibilitate deoarece este singura modalitate de a investi într-un mod sustenabil, de a face previziuni şi de a creşte industria. Acesta este, într-adevăr, un motiv de îngrijorare, dar cred că nu este doar îngrijorarea noastră.

Autor: Ramona Cornea

05.10.2024, 09:55 224

„Întrebarea pentru mine acum şi, cred, pentru întreaga industrie este ce se va întâmpla anul viitor. Este o întrebare foarte importantă.“

După un an 2023 dificil, piaţa berii din România dă semne de revenire în 2024, înregis­trând un avans de aproxi­mativ 1,2%, susţine Thibaut Boidin, managing director al Heineken România. Afacerile Heineken în România cresc, însă Boidin nu anticipează o evoluţie de „double digits“ anul acesta.

„Piaţa berii a trecut prin câţiva ani des­tul de dificili, anul trecut am fost la minus 5%. Creşterea accizei anul trecut a fost destul de mare, iar acest lucru a afectat mult consumul. Vestea bună este că anul acesta a fost unul destul de bun, îl vom închide apro­ximativ cu o creştere de 1,2% faţă de anul trecut. Anul acesta vedem o mică revenire şi dacă-l vom încheia cu o creştere de aproxi­mativ 1,2% pe piaţa totală a berii, va fi un an bun. Întrebarea pentru mine acum şi, cred, pentru întreaga industrie este ce se va întâmpla anul viitor. Este o întrebare foarte importantă“, a spus Thibaut Boidin pentru ZF, după evenimentul dedicat celebrării a 50 de ani de existenţă a fabricii de bere de la Miercurea-Ciuc.

Un aspect subliniat de reprezentantul Heineken este importanţa cadrului fiscal pentru industria în care activează. Pentru industria berii, predictibilitatea fiscală şi sta­bilitatea economică sunt cruciale, crede el.

„Când conduci o afacere, ai nevoie de predictibilitate, trebuie să ştii când să in­ves­teşti, cum să investeşti, cât să investeşti, iar acest lucru depinde foarte mult de piaţă şi de dinamica ei. Dacă avem stabilitate, ne va aju­ta şi ne va permite să continuăm să producem corespunzător şi să investim în oameni şi în brandurile noastre. Dar dacă avem instabilitate, acest lucru poate fi o problemă. Aşa s-a întâmplat în ultimii ani şi este cazul în multe pieţe, aşa că, pentru mine este important să avem stabilitate şi predictibilitatea.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro