♦ „Întrebarea pentru mine acum şi, cred, pentru întreaga industrie este ce se va întâmpla anul viitor. Este o întrebare foarte importantă.“
După un an 2023 dificil, piaţa berii din România dă semne de revenire în 2024, înregistrând un avans de aproximativ 1,2%, susţine Thibaut Boidin, managing director al Heineken România. Afacerile Heineken în România cresc, însă Boidin nu anticipează o evoluţie de „double digits“ anul acesta.
„Piaţa berii a trecut prin câţiva ani destul de dificili, anul trecut am fost la minus 5%. Creşterea accizei anul trecut a fost destul de mare, iar acest lucru a afectat mult consumul. Vestea bună este că anul acesta a fost unul destul de bun, îl vom închide aproximativ cu o creştere de 1,2% faţă de anul trecut. Anul acesta vedem o mică revenire şi dacă-l vom încheia cu o creştere de aproximativ 1,2% pe piaţa totală a berii, va fi un an bun. Întrebarea pentru mine acum şi, cred, pentru întreaga industrie este ce se va întâmpla anul viitor. Este o întrebare foarte importantă“, a spus Thibaut Boidin pentru ZF, după evenimentul dedicat celebrării a 50 de ani de existenţă a fabricii de bere de la Miercurea-Ciuc.
Un aspect subliniat de reprezentantul Heineken este importanţa cadrului fiscal pentru industria în care activează. Pentru industria berii, predictibilitatea fiscală şi stabilitatea economică sunt cruciale, crede el.
„Când conduci o afacere, ai nevoie de predictibilitate, trebuie să ştii când să investeşti, cum să investeşti, cât să investeşti, iar acest lucru depinde foarte mult de piaţă şi de dinamica ei. Dacă avem stabilitate, ne va ajuta şi ne va permite să continuăm să producem corespunzător şi să investim în oameni şi în brandurile noastre. Dar dacă avem instabilitate, acest lucru poate fi o problemă. Aşa s-a întâmplat în ultimii ani şi este cazul în multe pieţe, aşa că, pentru mine este important să avem stabilitate şi predictibilitatea.“