În România, rutele aeriene interne reprezintă doar cursele între Bucureşti şi alte oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Suceava, Oradea şi Baia Mare, dar nu şi curse între oraşele din provincie. Niciun operator aerian nu a intrat pe acest segment, nici măcar compania naţională Tarom. Astfel, estul nu este conectat cu vestul sau cu sudul ţării.
Singurul aeroport conectat la restul ţării este Otopeniul, în timp ce locuitorii din Iaşi, care vor să ajungă cu avionul la Cluj-Napoca sau Timişoara, sunt nevoiţi să facă escală la Bucureşti sau să zboare pe un alt aeroport din Europa şi apoi către oraşul de destinaţie.
În ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, România stă bine la acest capitol, având 17 aeroporturi în ţară. Problema este însă la cursele care leagă aceste aeroporturi.
Spre comparaţie, Polonia, cu o suprafaţă mai mare cu 26% faţă de cea a României, are 15 aeroporturi funcţionale, iar pe lângă zborurile interne cu plecare din Varşovia, celelalte oraşe din Polonia sunt conectate între ele pe cale aeriană. Totuşi, multe dintre rutele interne între aeroporturile poloneze din afara Capitalei sunt operate în sezonul de vară. Spre exemplu, din Cracovia există zboruri către Gdansk şi Szczecin, din Wroclaw se zboară către Gdansk, din Lublin se zboară către Gdansk. Toate aceste curse sunt operate de Ryanair. Pe lângă aceste zboruri, LOT Polish Airlines conectează capitala cu oraşe precum Katowice, Cracovia, Lublin, Gdansk, Poznan, Wroclaw, Szczecin, Zeilona Gora, Rzeszow, Bydgoszcz.