Piaţa locală de vopsele auto a continuat să scadă şi anul trecut, ajungând până la puţin peste 21 de milioane de euro, în condiţiile în care în 2014 era estimată la aproape 25 de milioane de euro. „Industria auto românescă a fost greu încercată în ultimii ani, iar procesul de revenire este acum unul matur. Serviciile postvânzare au devenit tot mai importante în businessurile auto, veniturile provenite din reparaţii auto sunt o linie tot mai consistentă în bugetele fiecărui service autorizat, optimizarea fluxurilor de lucru în service, de la recepţie până la livrarea unei maşini post-reparaţii a devenit o prioritate“, spune Marius Văcăroiu, CEO al producătorului de vopsele Policolor Orgachim. Evoluţia parcului auto influenţează dezvoltarea pieţei de vopsele auto, consideră CEO-ul Policolor, dar trebuie luat în calcul că există un delay (decalaj – trad.) între evoluţia parcului auto de maşini noi şi cea a pieţei de vopsele destinate auto refinish. În procesul de refinishing, vopseaua este utilizată în cazul în care trebuie remediate diferite imperfecţiuni.