Companii

Top Brands, distribuitorul Philip Morris si Kraft, face o fabrica de lactate in Neamt

Top Brands, distribuitorul Philip Morris si Kraft, face o fabrica de lactate in Neamt

Wael El Ghadban, managerul general si unul dintre actionarii Top Brands Distribution: Toate studiile de piata pe care le-am analizat inainte de a lua decizia dezvoltarii unui brand propriu au indicat un mare potential de crestere a cererii pentru produse lactate, nu doar in Romania, ci si la nivel european.

14.04.2008, 19:44 374

"Avem deja terenul si cladirea pentru acest proiect, in Piatra Neamt. Ne gandim chiar sa avem si o ferma, pentru a ne asigura materia prima", a declarat Wael El Ghadban, managerul general si unul dintre actionarii Top Brands Distribution (TBD), precizand ca nu a pus inca la punct strategia de marketing pentru noile produse. Actionarii TBD au investit pana in prezent 1,5 mil. euro in locatia din Piatra Neamt.
Compania ar putea incheia parteneriate si cu producatorii locali de lactate, pentru a-si largi gama de produse marca proprie. Lactatele vor fi primele produse marca proprie a distribuitorului Kraft Foods si Philip Morris.
Pe piata locala, mai multe companii mari de profil au facut deja pasul de la distributie la productie, exemple fiind Macromex sau Whiteland. Recent insa, Macromex a decis sa inchida fabrica de preparate din carne din Oradea, care s-a dovedit neprofitabila in ultimii patru ani (de la preluarea acesteia de catre proprietarul companiei de distributie).
"Toate studiile de piata pe care le-am analizat inainte de a lua decizia dezvoltarii unui brand propriu au indicat un mare potential de crestere a cererii pentru produse lactate, nu doar in Romania, ci si la nivel european", a spus Wael El Ghadban. Managerul a mai precizat ca nu a luat in calcul achizitia unui producator local.
In prezent, TBD distribuie produsele Philip Morris si Kraft Foods pe piata locala, avand in total o arie de acoperire de 18 judete. Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 750 milioane de lei (224,7 mil. euro).
TBD este controlata de Wael El Ghadban si de alti doi investitori straini cu cetatenie elvetiana, actionari la Brightlane LLC (care detine 50% din capitalul companiei).
Actionarii intentioneaza sa apeleze la serviciile unor consultanti din Elvetia pentru a pune la punct detaliile tehnice ale facilitatilor de productie din Piatra Neamt.
Distribuitorul estimeaza o crestere a afacerilor cu 50% in acest an fata de 2007, ritm dublu fata de cel inregistrat in intervalul anterior. Evolutia vanzarilor vine pe fondul expansiunii ariei de acoperire pentru distributia produselor Philip Morris cu 8 judete, realizata la inceputul acestui an. Astfel, TBD a ajuns sa acopere 18 judete si Capitala, zone situate in special in centrul si sudul tarii.
Singurii furnizori ai Top Brands sunt Philip Morris si Kraft Foods, insa Wael El Ghadban a mai spus ca ia intotdeauna in considerare incheierea de noi parteneriate. Colaborarea cu producatorul de tigari dateaza de la infiintarea TBD, in anul 1998, in timp ce Kraft Foods Romania a intrat pe lista furnizorilor companiei in 2003.
Printre planurile TBD se numara si constructia unui alt centru logistic in Capitala, pe centura orasului, care va furniza servicii integrate de logistica. In anul 2006, distribuitorul a finalizat o investitie de 6 mil. euro pentru constructia unui centru logistic care deserveste o parte din Capitala si judetul Ilfov, TBD Logistic Center.
In aceeasi locatie se afla si sediul administrativ al companiei Top Brands Distribution.
Directorul Top Brands Distribution a mai spus ca activitatile companiei sale, ca si planurile de dezvoltare ale afacerii, sunt afectate serios de starea proasta a infrastructurii rutiere, care genereaza blocaje in trafic si pierderi financiare pentru distribuitorii activi pe piata.
"60-70% din angajatii companiei sunt pe teren toata ziua, ei fiind forta de vanzari. Noi ne-am amplasat noul centru logistic pe soseaua de centura a Bucurestiului tocmai pentru ca auzisem de planurile autoritatilor de a investi in refacerea centurii orasului. Din pacate, nu s-a facut nimic in acest sens. Ne intrebam acum ce vom face peste doi ani, daca infrastructura va ramane asa", a declarat Wael El Ghadban. Acesta a adaugat ca infrastuctura deteriorata este o dificultate de care distribuitorii se lovesc atat in Bucuresti, cat si in tara.
Distribuitorul se confrunta si cu dificultati in recrutarea fortei de munca.
"Forta de munca, la toate nivelurile (distributie, vanzari, management) este una dintre cele mai mari probleme de pe piata romaneasca. Cauza cred ca este plecarea romanilor la munca in strainatate", a subliniat Wael El Ghadban.
Pe piata locala, cei mai mari distribuitori de bunuri de larg consum sunt in prezent companiile Interbrands Marketing & Distribution, Top Brands Distribution, Astral Impex (Arad) si Aquila Group (Ploiesti).
Cei mai mari 10 distribuitori de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de aproximativ doua miliarde de euro, raportand un ritm mediu de crestere a vanzarilor in lei de circa 20% fata de 2006, potrivit datelor centralizate de ZF. O rata aproape identica de crestere in valoare, de 19,5%, a fost estimata recent de compania de cercetare de piata MEMRB pentru intregul sector al bunurilor de larg consum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO