Companii

Top Brands Distribution: Noi suntem ochii producatorilor in piata

Top Brands Distribution: Noi suntem ochii producatorilor in piata

Gilda Ardeleanu, director de dezvoltare al Top Brands Distribution

23.08.2006, 19:32 232

Gilda Ardeleanu, directorul de dezvoltare al Top Brands Distribution (TBD), al doilea mare jucator de pe piata de profil, spune ca strategia companiei vizeaza concentrarea pe parteneriatele cu marii producatori in locul intrarii pe noi categorii de produse.
"Am avut foarte multe propuneri de parteneriate si sunt multe categorii de produse FMCG (bunuri de larg consum - n. red.) cu potential ridicat de dezvoltare pe piata romaneasca, dar preferam sa ne concentram asupra segmentelor pe care suntem in prezent. In plus, din punct de vedere logistic, este mai usor sa distribui mai putine categorii de produse", a spus Gilda Ardeleanu.
TBD a preluat in acest an distributia produselor Philip Morris in judetul Arges si vizeaza in continuare extinderea regionala, ceea ce va determina cresterea afacerilor companiei, dar si consolidarea parteneriatelor cu cei doi producatori cu care colaboreaza, Philip Morris Romania si Kraft Foods Romania.
Compania distribuie in prezent 37% din cota de productie a Philip Morris Romania in noua judete, fiind in acelasi timp distribuitor si pentru Kraft Foods Romania in Bucuresti si in judetele Ilfov si Teleorman.
Gilda Ardeleanu a mai spus ca, in distributie, este foarte important gradul de implicare in parteneriatele cu producatorii, pentru ca afacerile acestora depind de profesionalismul distribuitorilor lor, dar si distribuitorul depinde, intr-o oarecare masura, de furnizor.
"Noi suntem ochii producatorilor in piata. De exemplu, forta de vanzari Philip Morris interactioneaza direct cu forta noastra de vanzari, cele doua au sedinte saptamanale de schimb de informatii", a afirmat ea.
Diferenta intre jucatorii de pe piata de distributie va fi facuta in urmatorii ani de serviciile oferite, spun companiile din domeniu.
"Profesionalismul in distributie inseamna sa ai produsele bine expuse, sa ai stocuri la clienti astfel incat produsul sa fie la indemana consumatorului, sa ai oameni pregatiti in vanzari si negociere, si de aici castigi renume, imagine si increderea producatorilor", a adaugat ea.
La inceputul anului 2001, TBD a luat decizia de a renunta o perioada la distributia pentru producatorul Elite pentru a se focusa pe Philip Morris, care a fost partenerul companiei inca de la infiintare in 1998, iar rezultatele s-au vazut in doar trei luni.
"De la un volum de 7.000 de baxuri de produse Philip Morris distribuite in luna ianuarie 2001, am ajuns in luna martie a aceluiasi an la 14.000 de baxuri", a precizat Ardeleanu.
Compania a finalizat de curand o investitie de 6 mil. euro in construirea propriului centru logistic in Otopeni, TBD Logistic Center, care deserveste Capitala si imprejurimile acesteia.
"Am realizat aceasta investitie in primul rand datorita cresterii numarului de angajati, de la 86 in anul 2001 am ajuns la peste 300 in prezent", a explicat Ardeleanu.
Noul centru TBD cuprinde, pe langa cladirea administrativa, un depozit pentru Kraft Foods Romania si unul pentru Philip Morris Romania. Sursele de finantare au fost, in proportie de 20%, resurse proprii, iar 80% credite de la Sanpaolo Imi Bank Romania.
Investitiile pe care compania le va demara in perioada urmatoare vor sustine eventualele extinderi ale acoperirii la nivel regional pentru produsele din portofoliu si vor fi orientate, de asemenea, spre schimbarea progresiva a parcului auto.
Top Brands Distribution este principalul distribuitor al produselor Philip Morris Romania si Kraft Foods Romania. Compania a inceput colaborarea cu producatorul de pe piata dulciurilor Kraft Foods Romania in 2003, iar anul trecut si-a extins aria de acoperire pentru aceste produse cu peste 2.000 de clienti din Bucuresti.
TBD a realizat in primul semestru o cifra de afaceri de aproximativ 74 mil. euro, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, si estimeaza afaceri de 157 mil. euro pe intregul an.
Compania opereaza in prezent in 6 depozite localizate in Bucuresti si in alte judete si detine o flota de peste 200 de autovehicule.
Pe piata serviciilor de distributie a bunurilor de larg consum (FMCG) mai opereaza companii precum Interbrands Marketing and Distribution, Aquila, Astral Impex, Elgeka-Ferfelis, Macromex, Whiteland.
Piata distributiei este foarte dinamica si se va dezvolta tot mai mult dupa integrarea in Uniunea Europeana, odata cu intrarea a noi lanturi de supermarketuri si hypermarketuri, cresterea puterii de cumparare a consumatorilor romani si externalizarea tot mai frecventa a serviciilor de distributie de catre producatorii din afara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO