Companii

Top secret în retailul modern. Se bat să anunţe campanii de îngheţare a preţurilor, dar nu răspund la o întrebare simplă: cât costă azi un litru de lapte şi cât costa anul trecut?

Top secret în retailul modern. Se bat să anunţe...

Autor: Cristina Roşca

28.10.2022, 17:00 451

♦ ZF a trimis celor zece reţele internaţionale, care controlează 70% din vânzările de bunuri de larg consum, o solicitare pentru a vedea cum au evoluat preţurile în ultimul an la cele mai vândute 50 de articole. Nicio reţea nu a răspuns.

Într-o perioadă marcată de o inflaţie oficială de 15%, dar cu preţuri care au ajuns la raft să fie şi cu 30-50% mai mari decât acum un an, conform estimărilor şi calculelor ZF, marile reţele internaţionale nu comunică nimic legat de acest subiect. Mai exact, ele ţin preţurile la secret deşi în aceeaşi perioadă se „luptă“ în campanii de tipul îngheţarea sau plafonarea preţurilor.

ZF a trimis celor zece reţele interna­ţionale – opt de retail şi două de tip cash&carry -, care controleză 70% din vânzările de bunuri de larg consum, o solicitare pentru a vedea cum au evoluat preţurile în ultimul an la cele mai vândute 50 de articole.

Ţinând cont că în prezent inflaţia galopantă este principala pro­blemă cu care se confruntă Ro­mânia (şi, de altfel, întreaga lume), ZF şi-a propus să urmarească evoluţia preţurilor la cele mai vândute articole din lanţurile de magazine din comerţul modern. În cadrul acestui exerciţiu de transparenţă, ZF cerea preţurile la 1 octombrie 2022 şi respectiv 1 octombrie 2021 în fiecare lanţ de supermarketuri sau hipermarketuri.

„Datele sunt confidenţiale“, „investim în preţuri competitive“ sau „nu putem da curs solicitării“ au fost mesajele primite de la retailerii care au răspuns solicitării ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24