Companii

Top zece al celor mai vândute produse din comerţ: apa minerală, sucurile şi berea domină rafturile magazinelor

Top zece al celor mai vândute produse din comerţ: apa...

Autor: Cristina Roşca

06.11.2013, 11:03 11707

Cele 12 reţele de comerţ mo­dern au doar 1% din nu­mărul total de puncte de vânzare din România, res­pectiv din locurile unde „banii schimbă mâinile“, însă  acestea ocu­pă aproape o treime din suprafaţa totală de vânzare şi au afaceri cumulate de 7-8 mld. euro anual, respectiv 40% din încasările întregului univers ce in­clu­de atât magazinele din comerţul cu do­mi­nantă alimentară (modern şi tra­di­ţional), cât şi benzinăriile, farmaciile şi HoReCa.

În România există 121.791 de puncte de vânzare, respectiv magazine din co­mer­ţul modern şi tradiţional, far­macii, ma­gazine de produse cosmetice, pro­duse chimice şi unităţi HoReCa, po­trivit stu­diului companiei de cercetare Vektor Mark­forschung care face astfel prima radio­grafie a locurilor de consum din România.

„Vektor Markforschung a realizat primul studiu complet pentru universul local de comerţ, până acum existând doar estimări. Astfel, am mers la fiecare unitate în parte, i-am făcut poze şi i-am luat coordonatele geogra­fice pentru a le pune pe o hartă online. În final am ajuns la 121.791 de puncte de vânzare, mai multe decât estimasem iniţial“, spune Marius Căluian, direc­torul general al companiei.

Potrivit aceluiaşi studiu domină ma­ga­zinele alimentare, chioşcurile şi maga­zinele de proximitate, cu circa 70.000 de unităţi. La polul opus, comerţul mo­dern, a cărui istorie a început să se scrie în a doua jumătate a anilor ’90, a ajuns la circa 1.100 de unităţi potrivit datelor ZF.

Vedeţi pe www.zfcorporate.ro tabelul integral cu produsele şi mai multe detalii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO