♦ Cele mai extinse 15 lanţuri de cafenele din România adună peste 700 de unităţi ♦ Piaţa este puternic fragmentată, astfel că dacă jucătorii de la vârf au zeci sau chiar sute de localuri fiecare, cei din a doua parte a clasamentului au mai puţin de zece unităţi fiecare ♦ Zece din 15 reţele sunt orginare din România, alte trei din SUA şi câte una din Italia şi Republica Moldova.
5 to Go, Starbucks şi McCafe (conceptul de cafenea al McDonald’s) sunt cele mai extinse reţele de cafenele din România, arată o analiză ZF. Dacă liderul 5 to Go este incontestabil, operând circa 400 de unităţi, competiţia pentru următoarele poziţii e strânsă, americanii de la Starbucks şi McCafe luptându-se cu un alt concept românesc - Ted’s Coffee Co. Totodată, Tucano Coffee din Republica Moldova vine şi el puternic din urmă, mizând pe o expansiune rapidă.
Iar asta în contextul în care grupul polonez Amrest, ce deţine local franciza Starbucks, nu a mai deschis nimic din decembrie 2021, conform datelor ZF. Această lipsă de activitate la nivel de expansiune are loc în contextul în care în octombrie 2023 polonezilor le expiră contractul de franciză Starbucks pentru România.