Companii

Topul celor mai importante zece evenimente din comerţul alimentar, un domeniu care a funcţionat la foc continuu în 2020 în pofida pandemiei

Topul celor mai importante zece evenimente din comerţul...

Autor: Cristina Roşca

28.12.2020, 00:03 319

♦ Comerţul alimentar românesc este o piaţă de peste 20 mld. euro împărţită între jucătorii străini şi locali ♦ Primii sunt în total zece, cu circa 3.500 de magazine moderne sub diferite formate ♦ Comerţul tradiţional cuprinde magazinele locale, între 65.000 şi 70.000 de unităţi în toată ţara ♦ În 2020, reţelele străine au investit aproape 1 mld. euro în expansiune, au dezvoltat mărci private româneşti şi au schimbat şefi ♦ În rândul jucătorilor locali unii au închis, dar cei mai mari au deschis şi ei magazine noi pentru a-şi consolida poziţia în piaţă.

 

1. Pariu pe dezvoltare în rândul reţelelor străine

Reţelele străine de retail au investit circa 900 mil. euro în România în 2020. În plină pandemie, ele au deschis 420 de magazine. Şapte dintre cele zece lanţuri din comerţul modern local au deschis magazine noi în 2020, un an marcat de pandemia de Covid-19.

Astfel, universul de comerţ modern a ajuns aproape de 3.500 de magazine sub mai multe formate - hipermarket, supermarket, proximitate modernă, discount şi cash & carry. În pofida pandemiei, majoritatea lanţurilor au continuat să investească în România în 2020, într-o perioadă în care multe alte sectoare ale economiei sau fost blocate, atât din punct de vedere investiţional, cât şi al activităţii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO