România produce detergent, săpun şi produse de îngrijire de doar 500 mil. lei (113 mil. euro) pe o piaţă unde închiderea unor fabrici mari precum cea a Colgate-Palmolive a făcut loc unor businessuri de mici dimensiuni ale căror afaceri nu depăşesc de cele mai multe ori pragul de un milion de euro.
Pe piaţa locală mai existau la finalul anului trecut 201 companii active în producţia de detergent, săpun şi produse de îngrijire, iar primii cinci jucători „curăţau“ aproape 70% din piaţă. Topul celor mai importanţi producători este condus de Procter & Gamble cu fabricile de la Timişoara şi Urlaţi, de grecii de la InterstarChim şi de Unilever. Pe poziţiile următoare se află două businessuri de mai mici dimensiuni, dezvoltate de antreprenori din Liban şi respectiv Iran.
Compania Sun Industries din judeţul Ilfov, controlată de Fawaz Hussein Riad (Liban), a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 20 mil. lei, cifră ce o poziţionează pe locul patru în topul celor mai mari producători locali de detergent, săpun şi produse de curăţenie de pe piaţa locală. Fondat acum două decenii, producătorul a reuşit să urce în top realizând bunuri marcă privată pentru retailerii internaţionali precum Metro Cash&Carry, Carrefour, Mega Image sau Billa, potrivit site-ului companiei.