Companii

Topul celor mai scumpe si al celor mai ieftine masini scoase la vanzare de firmele de leasing

Topul celor mai scumpe si al celor mai ieftine masini scoase la vanzare de firmele de leasing

Printre masinile scoase la vanzare se afla si un Lamborghini Gallardo (sus), o masina al carei pret de revanzare depaseste 120.000 de euro. Printre cele mai ieftine masini care pot fi achizitionate se numara Matiz (jos), un model care a iesit anul acesta din fabricatie pentru a face loc la Craiova noilor modele Ford.

31.08.2009, 18:03 687

„Tot ce conteaza este ca pretul sa fie corect, asa ca acesta este construit sa vanda masina. Automobilele scumpe si exlusiviste insa pierd, in majoritatea cazurilor, mai mult de 30% din valoare dupa ce au fost utilizate timp de un an", explica un reprezentant de vanzari al Mercedes Benz Romania.

Dupa ce s-au ingramadit in perioada 2006-2008 sa finanteze aproape 250.000 de masini, acum companiile de leasing au devenit un jucator important pe piata second-hand, cu o oferta de peste 10.000 de autoturisme, potrivit ultimelor date disponibile.

Ziarul Financiar a realizat o analiza a ofertelor publicate de 20 de companii de leasing identificand cea mai scumpa si cea mai ietina masina rulata disponibila in piata. Este cazul unui Rolls Royce Phantom Cabriolet fabricat in 2008 care are un rulaj de 12.000 de kilometri si al carui pret initial de achizitie (cand masina era noua) depasea jumatate de milion de euro.

Cele scumpe nu se vand aproape deloc

Reprezentantii companiilor spun ca fiecare automobil are tipul sau de client, chiar daca pretul depaseste cateva sute de mii de euro, este nou sau rulat.

„Masinile scumpe nu se vand aproape deloc. Cea mai scumpa masina pe care am vandut-o a fost un Audi Q7 din 2008, la un pret de 40.000 de euro. In prezent, cea mai scumpa masina pe care o avem in stoc este un Mercedes S Klasse de 45.000 de euro, fara TVA", a declart Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing.

Un Audi Q7 cu o echipare medie are in prezent un pret de achizitie mediu de 65.000 de euro cu TVA inclusa. Un client care achizitioneaza un astfel de automobil printr-un contract de finantare pentru patru ani plateste un avans minim de 10% din valoare, circa 8.000 de euro, iar apoi pe parcursul unui an achita rate cumulate in valoare de aproape 18.000 de euro. La un calcul simplu, la care se adauga si comisionul de administrare a contractului, compania de leasing incaseaza mai mult de 26.000 de euro in primul an de contract, ceea ce ii permite apoi sa ofere un pret competitiv la o masina rulata in medie 10.000 - 15.000 de kilometri.

E mai usor sa vinzi o masina de 300.000 de euro decat zece de 30.000 de euro

Oamenii din firmele de leasing spun insa ca exista si pierderi. „Se vand numai in pierdere pentru ca preturile au scazut cu 20% sau chiar 40% in cazul unor modele in ultimul an si atunci nu poti sa vinzi o masina recuperata la un pret mai mare decat al unei masini noi, nu o ia nimeni", spune Diaconescu.

Ce motiveaza insa o companie de leasing sa finanteze achizitia unui automobil de 80.000 de euro sau de 460.000 de euro, stiind ca procedurile de revanzare sunt mai indelungate decat la un automobil de clasa compacta, iar pierderile posibile mult mai mari?

„Este mai usor sa inchei un singur contract pentru o masina de 300.000 de euro decat zece contracte pentru 30 de masini ieftine", explica Diaconescu.

Printr-o monitorizare a ofertelor companiilor finantatoare se poate observa ca masinile de clasa compacta, a caror valoare de achizitie noua este de cel putin 12-14.000 de euro, sunt cele mai cautate. „Acum avem in stoc circa 700 de masini recuperate si vindem in jur de 150 pe luna. Cel mai bine se vand masinile care costa pana in 7.000-8.000 de euro, o parte din ele se exporta", spune Diaconescu. In aceasta plaja de pret intra atat Opel, Fiat, Dacia, care se regasesc si la sectorul de chilipiruri, cat si VW, Renault, Citroën sau Ford.

Dupa ce au fost folosite 1-2 ani si apoi de finantator pretul scade la circa 8.000 de euro si nici kilometrajul nu este descurajant. Este vorba de un rulaj mediu de 50.000 - 60.000 de kilometri la o masina de flota folosita de un agent de vanzari.

In ofertele de pe paginile web ale companiilor de leasing se regasesc insa si masini avariate, la preturi de cateva sute sau cateva mii de euro, in functie de marca si model. Sunt automobile avariate de catre utilizator si ale caror epave sunt vandute apoi pentru a recupera o parte din pierderi. Majoritatea clientilor sunt in general service-urile auto care utilizeaza piesele inca functionale pentru alte reparatii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO