Companii

Topul celor mai vândute mărci de cafea din România

Topul celor mai vândute mărci de cafea din România

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.01.2014, 17:31 34439

Jacobs, Doncafé şi Nescafé au fost anul trecut cele mai vândute branduri de cafea din România, pe o piaţă care ajunge anual la circa 40 de milioane de kilograme, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Astfel, cafeaua importată Jacobs din portofoliul companiei Mondelez România, ocupă prima poziţie în topul celor mai vândute branduri de cafea, într-o piaţă dominată de mărci produse în străinătate.

Strauss România, care are în portofoliu brandul Doncafé, şi Cafea Fortuna sunt singurele două companii care deţin fabrici mari de cafea în România. Mondelez (cu mărcile Jacobs şi Nova Brasilia ) sau Tchibo cu brandul cu acelaşi nume, nu produc ca¬feaua local. Elveţienii de la Nestlé produc şi ei în fabrica de la Timişoara câteva sortimente ale cafelei solubile Nescafé, pliculeţele de cafea făcute aici ajungând pe piaţa locală, dar şi în alte 14 ţări, conform datelor furnizare de Nestlé România. Cafeaua solubilă produsă la Timişoara reprezintă 66,4% din vânzările de băuturi ale Nestlé pe plan local. Nestlé mai are în portofoliu pe lângă brandul Nescafé şi Nesquik şi Nestea, care fac parte din categoria băuturilor. În fabrica de la Timişoara Nestlé mai produce şi napolitanele JOE.

Datele Euromonitor arată că piaţa cafelei a scăzut în ultimii patru ani, însă pentru anul acesta jucătorii estimau o revenire a consumului. Cu un consum de cafea de circa două kilograme per capita, România se află pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la acest capitol.  Primul loc în UE este ocupat de Luxemburg, cu un consum de 24 kg per capita, conform datelor Organizaţiei Internaţionale a Cafelei.

Doncafé, a doua cea mai vândută marcă de cafea din România, este fosta cafea Elite şi este deţinută de grupul internaţional Strauss. Sucursala din România a Strauss Coffee BV este cea mai mare din regiunea Europei Centrale şi de Sud, cu vânzări anuale care se apropie de 10.000 de tone de cafea, potrivit datelor ante¬rioare ale companie. Urmă¬toarea ţară din regiune este Serbia, care înregistrează vânzări de circa 9.000 de tone anual. Regiunea Europei Centrale şi de Sud pentru Strauss cuprinde România şi Serbia, unde Strauss deţine unităţii de producţie, şi ţările de export (Bulgaria, Moldova, Muntenegru, Bosnia Herţegovina, Albania şi Macedonia).

Al patrulea cel mai vândut brand de cafea este Tchibo produs de grupul german cu acelaşi nume. Anul acesta Tchibo a introdus şi pe piaţa românească un concept de magazine unde vinde pe lângă cafea, articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, precum şi obiecte şi decoraţiuni pentru baie şi bucătărie. Primul magazin a fost deschis în mall-ul Promenada din Capitală, compania având planuri de extindere. La Festa, brand produs de grupul polonez Tymbark Maspex, care deţine şi în România unităţi de producţie, este al cincilea sotiment de cafea vândut în România. Tymbark a încheiat anul 2012 cu afaceri de 63 de milioane de euro.

Datele Euromonitor cuprind doar vânzările din retail, iar pe piaţă mai sunt şi branduri precum Amigo, produs de Panfoods, sau Fortuna, deţinut de producătorul local Cafea Fortuna. Totodată, pe piaţa cafelei mai activează şi importatori de cafea premium, vizibili în special în Horeca, precum Julius Meinl România, importatorul cafelei Julius Meinl, Blue Coffee Service, care distribuie cafeaua Lavazza sau Pro Brands Distribution, importatorul illy. Piaţa totală cafelei se ridică anual la circa 350-360 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO