♦ Vânzările de medicamente generice s-au majorat cu 10% în valoare în primele nouă luni ale acestui an comparativ cu acelaşi interval din 2013 ♦ Ranbaxy, Sanofi şi Antibiotice sunt cei mai mari jucători din generice, o piaţă pe care produsele fără prescripţie au aproape 40% din vânzări ♦ Segmentul genericelor care se eliberează pe bază de reţetă este extrem de fragmentat, primele două produse având o cotă de puţin peste 4% din segmentul pe care sunt prezente.
Vânzările de medicamente generice, care reprezintă 28% din piaţa totală a pastilelor, au atins 3,3 miliarde de lei în primele nouă luni ale acestui an, cea mai mare pondere având-o produsele care se eliberează pe bază de prescripţie medicală, acestea reprezentând peste 60% din piaţă.
Cei mai mari 20 de jucători din generice cumulează trei sferturi din vânzări, arată datele Terapia, care citează informaţii ale companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România.