Londra, Paris şi Roma sunt destinaţiile cu cea mai mare competiţie de pe piaţa aeriană locală, cel puţin patru companii aeriene având curse către aceste destinaţii. Spre comparaţie, Viena, capitala europeană spre care decolează cele mai multe avioane săptămânal, este „disputată“ de doar doi jucători.
Companiile aeriene de linie Tarom şi British Airways, dar şi jucătorii low-cost Blue Air, Wizz Air şi easyJet au zboruri către Londra, care devine astfel destinaţia europeană cu cel mai ridicat nivel de competiţie raportat la numărul de companii care efectuează zboruri, arată o analiză a ZF. Din aprilie, competiţia pe această rută va creşte odată cu intrarea gigantului Ryanair. Datorită numărului mare de companii aeriene prezente cu zboruri pe această rută, comparativ cu două companii pe Bucureşti-Lisabona (unde tariful sare 200 de euro de persoană), pasagerii pot găsi bilete şi la sub 100 de euro.
Ieri (luni - n.red.), spre Londra au plecat opt avioane din Bucureşti, spre Viena şase, cinci spre Roma şi spre München şi patru spre Paris. Numărul de zboruri variază însă de la o zi la alta, un indicator mai relevant fiind cel care arată numărul de curse săptămânal.
Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului Henri Coandă, spune că datele aeroportului arată că spre Viena sunt 48 de curse săptămânal, spre Paris sunt 41 de zboruri săptămânal, spre Londra 40, iar spre München 39 de curse.
„Acestea sunt atât destinaţii turistice, cât şi destinaţii pentru vizite de afaceri, dar şi hub-uri, de aceea sunt intens solicitate. Dacă în urmă cu 10-12 ani eram mulţumiţi dacă aveam cinci curse săptămânal, acum două curse pe zi ni se par puţine. Ţările spre care sunt cele mai multe zboruri rămân Spania şi Italia, spre Marea Britanie avem zboruri doar la Londra“, a spus Iordache.
Din cele aproape 800 de decolări pe săptămână în medie care au loc spre destinaţii din străinătate de pe cel mai mare aeroport din ţară - Henri Coandă - un sfert au ca destinaţie aeroporturi din Viena, Paris, Londra, München şi Roma, mai arată analiza ZF.
Indiferent că zborurile spre aceste destinaţii sunt efectuate de două companii aeriene sau mai multe, frecvenţa de operare este cea mai ridicată pe aceste rute, pe fondul cererii existente în piaţă.
Dacă pe nişa zborurilor spre Viena şi München sunt prezente doar companii tradiţionale – Tarom şi Lufthansa – pe cea a curselor spre Paris, Londra sau Roma competiţia are loc atât între operatorii tradiţionali, cât şi între cei low-cost.