Jucătorii din comerţul modern s-au extins anul trecut cu aproape 250 de magazine, menţinând ritmul din 2013 şi ducând numărul total de unităţi până la un pas de 1.500 de magazine. Campionii expansiunii au fost Mega Image şi Profi, urmaţi la distanţă considerabilă de Penny Market, Lidl şi Kaufland. Cei cinci au investit peste 200 mil. euro şi sunt responsabili pentru 93% din deschiderile de magazine de anul trecut.
Fondul de investiţii Enterprise Investors a achiziţionat reţeaua de circa 60 de magazine Profi la finalul lui 2009, în schimbul sumei de 66 de milioane de euro. La momentul preluării fondul de investiţii anunţa intenţia de a dubla numărul de magazine în trei-patru ani. Investiţiile planificate în extindere erau estimate de ZF la 45-50 mil. euro. Astăzi, la mai bine de cinci ani distanţă numărul de magazine a crescut de peste patru ori. Achiziţia Profi a reprezentat revenirea în retailul alimentar a fondului de investiţii după ce în 2007 vânduse reţeaua de 21 de magazine Artima către Carrefour.
În topul retailerilor cu cea mai puternică expansiune îşi fac loc şi cele două lanţuri de discount din România Lidl şi Penny Market, cu 14 şi respectiv 13 magazine mai mult la finalul anului trecut comparativ cu 2013.