Companii

Tot mai mulţi încearcă reţeta parteneriatelor: Unindu-şi forţele, companiile ajung la mai mulţi clienţi, iar în final acest lucru se poate traduce în vânzări crescute. Auchan, Coca-Cola şi Petrom sunt trei companii-gigant care au creat un concept mixt de retail în România

Tot mai mulţi încearcă reţeta parteneriatelor:...

Autor: Cristina Roşca

11.02.2021, 16:45 10122

♦ Regina Maria şi Raiffeisen au ajuns la o înţelegere privind beneficiile pe care le pot avea clienţii celor două entităţi ♦ Primele astfel de asocieri au apărut în urmă cu ceva ani, dar numărul lor a crescut puternic în ultima perioadă.

„Aplică pentru contul Zero Simplu de la Raiffeisen Bank şi ai preţuri speciale la Regina Maria.“ Acesta este mesajul pe care operatorul de sănătate privată l-a trimis clienţilor săi pentru a-i informa despre un nou parteneriat realizat local. Aceasta nu este prima asociere pentru Regina Maria care a avut în vara lui 2020 o campanie împreună cu lanţul de supermarketuri Mega Image prin care oferea o reducere de 20% pentru analize dacă pacienţii cumpără fructe şi legume din magazinele retailerului.

Primele astfel de asocieri au apărut în urmă cu ceva ani, dar numărul lor a crescut puternic în ultima perioadă. Jucătorii din business au realizat că, unindu-şi forţele, ajung la mai mulţi clienţi, iar în final acest lucru se poate traduce în vânzări crescute.

Ideea de asociere în business, care imediat după ’89 a fost respinsă de oamenii de afaceri locali care erau încă sub impactul comunismului, a început să devină tot mai interesantă în ultimii ani când companii multinaţionale, dar şi antreprenoriale au văzut avantajele pe care un parteneriat le poate avea în vânzări şi în ceea ce priveşte vizibilitatea. Astfel, au apărut concepte mixte ce aduc împreună doi jucători din domenii conexe sau complementare.

Unul dintre cele mai recente exemple este cel prin care Auchan, Coca-Cola şi Petrom şi-au pus laolaltă brandurile într-un concept de retail. Mai exact, retailerul francez Auchan a semnat un parteneriat cu gigantul Coca-Cola astfel încât în magazinele de proximitate MyAuchan din cadrul benzinăriilor Petrom să se găsească un coffee corner (un spaţiu mic de pregătit cafeaua) sub brandul Costa Coffee.

Acesta din urmă este un brand adus pe piaţa locală de către Coca-Cola care a anunţat că nu vrea să deschidă cafenele de sine stătătoare sub acest nume, ci se ocupă de vânzarea produselor – cafea măcinată, boabe sau capsule - în retail şi HoReCa.

Pe scurt, benzinăriile, supermarketurile şi cafenelele sunt aduse împreună într-o formulă de tip 3 în 1. Schimbările de acest tip din comerţ sunt mai multe, pentru că retailerii au realizat că vor să aibă sub aceeaşi umbrelă cât mai multe produse şi servicii pentru a-i atrage pe clienţi. Aceştia din urmă nu mai vor să facă mai multe drumuri şi optează pentru formatele care le pun la dispoziţie tot ce au nevoie. Aşa au apărut asocieri între retailerul de bricolaj Brico Depot şi lanţul de cafenele 5 to Go, restaurantele fast-food Subway şi benzinăriile Petrom, compania de curierat Fan Courier şi retailerul de carburant OMV, lanţul de hipermarketuri Kaufland şi retailerul electro-IT Flanco ori librăriile Cărtureşti şi retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre. Exemplele sunt cu siguranţă mult mai multe. Mai mult, parteneriatele nu se limitează doar la retail, ci merg şi către domenii conexe.

Spre exemplu, clienţii ING care plătesc cu cardul au acces la un bazar cu reduceri la câteva zeci de comercianţi, de la retaileri de modă la agenţii de turism. În felul acesta banca îşi fidelizează clienţii, iar partenerii ING câştigă noi consumatori la care poate nu ar fi ajuns.

Multe astfel de iniţiative se află la început, dar este evident că numărul lor creşte odată ce actorii economici înţeleg avantajele unei asocieri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO