Dafcochim, companie de comerţ cu produse chimice din Târgu-Mureş, cu afaceri de 151 mil. lei (34,1 mil. euro) anul trecut care au crescut constant în ultimii cinci ani, se aşteaptă la o încetinire a businessului în acest an după ce a luat decizia să îşi reducă expunerea pe clienţii mari cu risc ridicat de neplată.
Potrivit Silviei Oprişcan, business development manager al Dafcochim, unul dintre cele mai mari riscuri pentru o firmă de intermediere este cel de neîncasare. Pentru a-şi proteja afacerile, compania a început să urmărească „atent“ fiecare client şi să solicite garanţii suplimentare. O altă măsură luată de conducerea Dafcochim a fost să îşi diminueze cifra de afaceri cu clienţii mari care au depăşit termenele de plată, prin asta încercând să disperseze riscul de neîncasare.
O altă provocare pentru activitatea companiei este şi termenul mare de finanţare a clienţilor, adică perioada cuprinsă între momentul livrării mărfii şi cel al încasării contravalorii produselor. Compania livrează marfa primăvara, iar încasările facturilor aferente sunt legate de recolta şi valorificarea acesteia, respectiv toamna-iarna. În aceste condiţii, se ajunge la un termen mediu de încasare a facturilor de 200-300 de zile. „Acesta este un termen foarte lung, în condiţiile de piaţă din România în care riscul intrării în incapacitate de plată a societăţilor este foarte ridicat“, afirmă Oprişcan.