Numărul declaraţiilor de sponsorizare din partea celor mai mari zece companii farmaceutice din România către medici şi centre medicale a ajuns anul trecut la 21.721 de astfel de contracte, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publicate pe site-ul Agenţiei Naţionale a Medicamentului (ANM), însă modul de prezentare al acestor declaraţii îngreunează realizarea unor calcule privind valoarea totală a sponsorizărilor din farma sau numărul de medici care au beneficiat de astfel de contracte în 2016. Un medic poate să apară de două sau mai multe ori şi poate beneficia de sponsorizări din partea mai multor companii.
Ziarul Financiar a analizat declaraţiile celor mai mari zece companii farmaceutice din România după cifra de afaceri în 2016 potrivit Cegedim, declaraţii publicate pe site-ul ANM, privind sponsorizările oferite medicilor şi asociaţiilor sau centrelor medicale.
Primul loc în topul companiilor care au încheiat cele mai multe contracte de sponsorizări, dintre companiile din top zece, este ocupat de francezii de la Servier, cu vânzări de 561 mil. lei anul trecut, potrivit datelor Cegedim. Un exemplu de sponsorizare raportată de Servier este către Societatea de Ştiinţe Farmaceutice din România şi a avut o valoare de peste 140.000 de lei (circa 30.000 de euro). Contractul a presupus participarea la Congresul Naţional de Farmacie.