Companii

Transportatorul Gebruder Weiss: Scumpirea carburantilor face dificila negocierea cu clientii

06.06.2008, 20:25 48

Pretul de achizitie al combustibilului reprezinta circa 40-50% din costul transportului de marfa, apreciaza Viorel Leca, directorul general al Gebruder Weiss Romania. Gebruder Weiss este cea mai mare companie austriaca de transport de marfa si servicii logistice, cu afaceri de 10,3 mil. euro pe piata romaneasca la nivelul anului 2007.
Cresterile de pret la combustibil se regasesc in tarifele percepute de transportatori clientilor. De cele mai multe ori, acestia sunt luati prin surprindere de evolutia costurilor de transport.
"Scumpirea carburantilor face dificila negocierea cu clientii. Dupa calculele noastre, majorarea pretului carburantilor din toamna anului trecut si pana in prezent a fost in jur de 30%. Nicio companie nu si-a bugetat o crestere atat de mare", a afirmat Leca. Acesta a mai precizat ca in ultima perioada si costurile cu resursele umane isi majoreaza ponderea in totalul costurilor unui transportator. La nivel international, un alt factor de crestere a costurilor este majorarea taxelor de autostrazi.
Compania austriaca mizeaza in urmatorii doi ani pe cresteri ale afacerilor sale pe piata romaneasca de 20-25% pe an, pe fondul dezvoltarii portofoliului de clienti si al finalizarii unor terminale logistice in Bucuresti, Arad, Sibiu si alte orase mari din tara.
Anul trecut, compania a achizitionat un teren de 7 hectare la iesirea din Capitala, pe autostrada Bucuresti-Pitesti, pentru care a platit 2,7 mil. euro. In aceasta locatie, trasportatorul va finaliza in luna martie a anului viitor primul sau terminal logistic din zona Bucurestiului, in care va investi in total 10 mil. euro.
"Cautam terenuri de 2-3 hectare si in orasele Arad si Sibiu, pentru extinderea capacitatilor de depozitare", au mai spus reprezentantii Gebruder Weiss.
Compania ar putea ajunge in acest an la o cifra de afaceri de 13-14 mil. euro, in crestere cu peste 26% fata de valoarea inregistrata in 2007, potrivit estimarilor Gebruder Weiss.
Printre clientii companiei se numara producatorul de componente auto Sews, Altex, Henkel sau Puma.
Gebruder Weiss a intrat pe piata locala in anul 2001, prin achizitia a 53% din compania locala de transport de marfa Cargolog. In anul 2005, Cargolog Weiss si-a schimbat denumirea in Gebruder Weiss Romania. Austriecii au mai spus ca au analizat piata locala pentru o alta achizitie, insa au decis ca, pe moment, sa adopte o strategie de dezvoltare organica in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO