Companii

Transportatorul Gefco urmareste intrarea retailerilor H&M si Lidl pe piata locala pentru noi contracte

Transportatorul Gefco discuta preluarea logisticii H&M si Lidl

Transportatorii sunt afectati de scaderea importurilor pentru ca flotele lor de camioane se intorc fara incarcatura in tara, dupa ce livreaza in alte tari marfa produsa in Romania

24.11.2009, 23:14 704

Compania franceza Gefco, parte a grupului Peugeot Citroën,urmareste preluarea transporturilor pentru mai multe companii careintentioneaza sa intre pe piata locala, precum H&M sauLidl.

"Sunt companii care urmaresc sa intre sau sa se dezvolte inRomania. Discutam cu H&M, Kiabi sau Leroy Merlin. Rataoutsourcingului va continua sa creasca in perioada urmatoare, pemasura ce companiile se concentreaza pe businessul principal", adeclarat Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.

Reprezentantii Gefco nu au dorit sa comenteze cand ar puteaincheia parteneriatele pentru transport si logistica cu acestiretaileri, deocamdata fiind in primele etape de negocieri.Retailerul de imbracaminte H&M a inceput recent sa tatonezepiata locala urmarind nivelul chiriilor, vanzarile din centrele deretail si spatiile comerciale disponibile.

Brandul francez de imbracaminte Kiabi detine trei magazine peplan local, in Militari Shopping Center, Grand Arena din Berceni siCotroceni Park, iar retailerul de bricolaj Leroy Merlin si-aanuntat lansarea pe piata romaneasca in 2011.

Pe lista Gefco pentru noi contracte se afla si reteaua germanade magazine alimentare cu discount Lidl, care planuiestedeschiderea mai multor unitati anul viitor, dar si companii cuafaceri bine consolidate pe plan local, precum Unilever sauP&G. De asemenea, Ford Romania va avea nevoie de mai multicolaboratori in departamentul de logistica odata ce va mari cadentade productie a fabricii din Craiova. Ford colaboreaza in prezent cutransportatorul Dumagas, prin care importa din Turcia kit-urileauto asamblate la Craiova.

Scaderea importurilor a lovit in afaceriletransportatorilor

Reducerea importurilor pe plan local, cu 35,9%, la 43,9 miliardede euro in primele noua luni, potrivit ANEIR, a lovit si inafacerile transportatorilor, care deja se confrunta cu presiune pepret si reducerea volumelor.

Transportatorii sunt afectati pentru ca flotele lor de camioanese intorc fara incarcatura in tara, dupa ce livreaza in alte tarimarfa produsa in Romania. O asemenea situatie se regaseste in piataauto, unde exporturile Dacia au ajuns la 180.000 de unitati dupaprimele trei trimestre, in timp ce importurile de automobile auatins doar 70.000 de unitati.

"Volumele de export sunt mai importante datorita Dacia, dar laimport avem o situatie slaba din cauza pietei. Dacia este foarteimportanta, dar avem o limita impusa de numarul de masini pe careil importam, pentru ca altfel ne intoarcem cu camioanele goale", apus Renard.

Gefco realizeaza exporturi pentru Dacia pe cale rutiera siferata catre portul Constanta de unde se exporta in Algeria sauFranta. Recent a fost introdus si un transport saptamanal directcatre Italia.

Fiind in principal un transportator concentrat pe clienti dinzona industriala si auto, Gefco a resimtit in acest an efectelereducerii productiei industriale cu 8,5% in primele opt luni aleanului, iar in prezent estimeaza ca la final de an va avea afacerimai mici cu 10% fata de 2008. In 2008 compania a realizat afaceride 23,4 milioane de euro.

"Din 2005 (de la intrarea pe piata locala - n.red.) am avut oevolutie puternica, dar acum avem un minus de 10% fata de 2008. Nucred ca se poate reveni pe crestere pana la finalul lui 2010", adeclarat Renard.

Deoarece comenzile din sectorul auto au scazut, Gefco acompensat prin atragerea unor noi companii in portofoliu, demarandtransporturi pentru producatorii de electrocasnice Arctic siElectrolux sau pentru producatorul de componente auto SchneiderElectric.

"Este insa cert ca dupa criza economica vor ramane efectesecundare: riscul financiar mare la toate companiile, presiunea pepret si fluxuri neregulate ale resurselor", a spus Renard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO