Companii

Transportatorul Ro-Holland: 2009 a fost un an bun. Am facut profit

Transportatorul Ro-Holland: 2009 a fost un an bun. Am facut profit
10.01.2010, 23:07 175

Reprezentantii transportatorului Ro-Holland din Medias, filialalocala a grupului olandez De Greef, spun ca 2009 a reprezentat unan bun pentru business, chiar si in conditiile in care piata localade transport rutier de marfa s-a contractat cu mai mult de 30%.

Potrivit statisticilor Uniunii Transportatorilor Rutieri(UNTRR), valoarea pietei s-a redus la 1,9 miliarde de euro in2009.

"A fost un an bun pentru Ro-Holland. Am realizat profit, la carea concurat un cumul de factori, in conditiile in care piata a fostfoarte dereglata", a declarat Leonard Negrea, directorul comercialal companiei. Negrea nu a dorit sa precizeze valoarea profitului.Compania a inregistrat in 2009 o scadere de 15% a cifrei deafaceri, de la 8,2 milioane de euro in 2008 la aproximativ 7milioane de euro. In 2008, transportatorul, cu 100 de angajati araportat un profit de 140.000 de euro, potrivit datelor de pesite-ul Ministerului de Finante.

"Am inregistrat profit mai mare in 2009, pentru ca am utilizat ocombinatie de decizii. Ne-am extins pe anumite rute pe care leconsideram mai avantajoase si am renuntat la incarcarile dinRomania", a declarat Negrea.

El a explicat ca in unele cazuri este mai rentabil sa renunte laun transport din Romania spre Germania, sa trimita autocamionul golin Ungaria, de unde incarca aceeasi marfa si o transporta apoi inGermania, pentru ca poate obtine un pret mai bun, iar kilometri inplus pe care i-ar parcurge in Romania nu sunt rentabili.

Compania opereaza o flota de 40 de autocamioane frigorifice siare in special clienti din sectorul alimentar, hi-tech, farma saude mobila. "Transportam si mobila cu ajutorul camioanelorfrigorifice. Am transportat chiar si incaltaminte, la temperaturacontrolata, pentru ca adezivii sa se poata usca pana la livrare", aexplicat Negrea.

In noiembrie 2009 jumatate din flota a fost inlocuita,investitia fiind de circa 1,2 milioane de euro. Pentru 2010 nu suntprevizonate investitii pentru inlocuirea flotei, insareprezentantii Ro-Holland au mentionat ca este posibila constructiaunui depozit frigorific la Medias, cu o capacitate de pana la10.000 de tone, pe un teren achizitionat anterior.

"Acum trebuie insa sa socotim de 10 ori. Vom construi depozitul,dar trebuie sa vedem cand. Mai devreme sau mai tarziu insa se vavedea ca toate companiile de transport sau logistice vor migra sprecentrul tarii datorita costurilor de transport pana la frontiera devest", a spus Negrea.

Ce aduce 2010?

Pentru anul in curs reprezentantii Ro-Holland urmaresc vanzariasemanatoare cu cele din 2009, insa previzioneaza o reducere aprofitabilitatii datorita schimbarii indicatorilor ce influenteazaactivitatea de transport. "Am incheiat anul cu o crestere abarilului de petrol, in ianuarie este la fel si nu vad nimic caresa ne vina in ajutor." Negrea a amintit ca anul trecut tarifele detransport s-au redus in piata chiar si cu 20%, in conditiile incare costurile au continuat sa creasca.

In 2009 in piata transporturilor a aparut o presiune de dumpingasupra pretului, venita din partea transportatorilor de talie micacare au cautat ca prin tarife mici sa isi asigure contracte sivolume de transport.

"Pentru 2010 nu vad o situatie roz, dar nici foarte pesimista.Sper doar ca dezechilibrele din piata sa se reduca si sa putemtraversa bine cea mai grea perioada a anului, lunile de vara", aspus Negrea. In lunile iulie si august, fiind luni de concediu,activitatea in unitatile de productie se reduce considerabil, ceeace influenteaza si cererea de transport.

Este si cazul industriei auto, unde in luna august majoritateafabricilor diminueaza sau opresc productia. In aceasta perioada, instatisticile auto se pot observa reduceri importante ale vanzarilorde automobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO