Companii

Trei antreprenori locali au mers cu concepte HoReCa româneşti la Paris, în capitala gastronomiei. „Există potenţial de business şi chiar se poate face profit“

Câteva branduri create în România au pornit să cucerească Parisul

Câteva branduri create în România au pornit să cucerească Parisul

Autor: Cristina Roşca

11.05.2022, 17:00 186

Restaurantul cu specific japonez Japanos, cafeneaua 5 to Go şi magazinul de delicatese deschis de grupul Le Manoir sunt cele trei afaceri româneşti identificate de ZF care au mers în capitala Franţei pentru a face business.

Afacerile româneşti au depăşit în puţine rânduri graniţele ţării, antreprenorii preferând să îşi ancoreze businessul în porturi locale, unde cunosc obiceiul de consum, sistemul fiscal sau cel legislativ. În ultimii ani, odată cu maturizarea antre­prenorilor şi a businessurilor lor, au existat şi unele iniţiative, deşi timide, în afara graniţelor ţării.

Cei mai mulţi oameni de afaceri locali au ales să meargă în ţările vecine, unde au avantajul unei puteri de cumpărare similare şi, poate, al unor obiceiuri asemănătoare, plus distanţe geografice mici. Există însă şi excepţii. Mai exact, Ziarul Financiar a identificat trei antreprenori locali care au mers cu concepte HoReCa româneşti în Paris, capitala gastronomiei. Aici ei au deschis localuri sub brand autohton – deşi, într-adevăr, cu sonoritate internaţională. Este vorba de restaurantul cu specific japonez Japanos, de cafeneaua 5 to Go şi de magazinul de delicatese operat de grupul Le Manoir.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO