Piaţa agenţiilor de turism, puternic antreprenorială, a avut trei tranzacţii în ultimul an, prin care jucătorii străini au cumpărat total sau parţial agenţiile de turism de pe plan local.
Piaţa dominată de antreprenorii locali a devenit tot mai interesantă pentru companiile străine.
Raportat la veniturile agenţiilor, piaţa este de 1,3 miliarde euro anual, însă cel mai important indicator care arată cu adevărat apetitul pentru vacanţe al românilor este reprezentat de cele aproape 10 miliarde de euro cheltuite în 2024 pe vacanţele în străinătate.
Trei tranzacţii au dezmorţit piaţa puternic antreprenorială, iar cumpărătorii sunt din Polonia, fie fonduri de investiţii, fie turoperatorii mari.
Cea mai recentă tranzacţie este cea prin care Rainbow Tours Polonia, una dintre cele mai mari agenţii de turism din Polonia, a preluat 70% din acţiunile Paralela 45, fondată de Alin Burcea.
Anul trecut, Szallas Group, parte a grupului polonez Wirtualna Polska Holding, a cumpărat agenţia de turism Litoralulromânesc.ro, fondată de Ionuţ Nedea. De asemenea, 80% din acţiunile Vola.ro, care îl are printre fondatori şi pe Daniel Truică, au fost achiziţionate de Resource Partners, unul dintre cei mai importanţi manageri regionali de fonduri de private equity.