Scăderea nivelului de trai şi scumpirea produselor şi serviciilor, bugetul românilor pentru vacanţe a rămas acelaşi, însă cu aceiaşi bani pot cumpăra mai puţin. Pentru a merge în continure în vacanţe, turiştii români caută soluţii, una dintre acestea fiind alegerea pachetului de vacanţă în iunie sau septembrie, când preţurile sunt mai mici.
„Este un sezon atipic, cu elemente noi, un sezon în care s-a vândut mult mai bine luna iunie şi anticipăm ceva similar şi pentru septembrie, decât vârful de sezon. Temperaturile ridicate şi inflaţia au dus la această mutare, a fost o măsură de protecţie a consumatorilor, în sensul în care s-au mutat fără să îşi reducă sejurul, s-au dus în perioadele mai ieftine“, spune Ionuţ Nedea, fondatorul agenţiei de turism Litoralulromânesc.ro, specializată în vânzarea pachetelor de vacanţă pe litoral.
Luna iunie din acest an a înregistrat cel mai mare număr de turişti cazaţi pe litoral din ultimii ani, care au ajuns în număr de 200.000, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
În date se observă tendinţa oamenilor de a opta mai mult pentru lunile iunie şi septembrie.