Companii

Uite zborul, nu e zborul. Prăbuşirea cererii duce la anulări de zboruri sau chiar la eliminarea unor destinaţii din orarul de zbor. „Trebuie să ne ajustăm orarul de zbor. Avem zboruri cu 20-30 de călători, avem o responsabilitate să ne asigurăm costurile“

Uite zborul, nu e zborul. Prăbuşirea cererii duce la...

Autor: Miruna Diaconu

13.10.2021, 19:30 672

Companiile aeriene se con­frun­­tă cu o cerere scăzută în această perioadă în contextul în care România se confruntă cu cel de-al patrulea val al îm­bol­­năvirilor, depăşind cifre record de la în­ce­putul pandemiei şi fiind „destinaţie roşie“ pentru multe dintre statele euro­pe­ne. Cererea scăzută are un efect imediat asu­­pra operării anumitor zboruri şi, mai exact, companiile aeriene sunt puse în si­tua­ţia de a anula anumite zboruri sau chiar de a scoate din orarul de zbor anumite des­ti­­naţii planificate pentru perioada următoare.

„Ne dorim să oprim această activitate pe recalibrare a orarului nostru de zbor, avem un impact uriaş al pandemiei, oame­nii au cumpărat bilete şi au zburat foarte mult vara aceasta. Am ajuns să zburăm în au­gust la niveluri comparabile cu august 2019, dar din păcate după 15 septembrie ce­rerea de zbor a scăzut foarte mult, sub 20% faţă de perioadele anterioare şi a tre­buit să ne ajustăm orarul de zbor la dorinţa de zbor a pasagerilor noştri, la cererea de pe piaţă. Gradul de vaccinare este mult mai mic decât ne aşteptam, restricţiile europene sunt foarte diferite de la ţară la ţară, ceea ce face ca pasagerii noştri să fie cu atât mai reticenţi în a călători. Este o perioadă di­fi­cilă pentru toa­tă industria. Avem zboruri în care nu avem mai mult de 20-30 de călători, avem o res­pon­sabilitate să ne asigurăm cos­turile“, spu­ne Oana Petrescu, CEO al companiei de zbor Blue Air.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO