• Leu / EUR4.6485
  • Leu / GBP5.1722
  • Leu / USD4.0861
Companii

Ultimii mohicani ai comerţului alimentar din România: cei mai puternici zece independenţi au afaceri cumulate de 1,4 miliarde de lei, mai puţin decât cel mai mic retailer străin

Secțiune susținută de Medlife Logo

ANALIZĂ

Ultimii mohicani ai comerţului alimentar din România: cei mai puternici zece independenţi au afaceri cumulate de 1,4 miliarde de lei, mai puţin decât cel mai mic retailer străin

Autor: Cristina Rosca

20 nov 2018 1467

♦ În comerţul tradiţional mai există astăzi 60-70 de mii de mici magazine cu afaceri cumulate de circa 41 mld. lei (9 mld. euro) ♦ Piaţa este extrem de fragmentată, primii zece jucători după cifra de afaceri având un business cumulat de 1,4 mld. lei ♦ Annabella, Zanfir şi Elan Trio sunt cele mai puternice reţele de comerţ tradiţional după cifra de afaceri declarată pe 2017 la Registrul Comerţului.

Ultima lună a fost marcată de două ştiri importante pentru comerţul tradiţional local, prima viza renunţarea grupului Agricola Bacău la divizia de retail propriu, iar cea de-a doua este cea privind discuţiile dintre Mega Image şi grupul vâlcean Zanfir, gigantul belgiano-olandez având în plan să preia reţeaua locală de magazine.

Cele două mutări confirmă astfel o direcţie de mers a comerţului alimentar local, împărţit între jucătorii străini şi cei locali. Mai exact, co­merţul modern este terenul de „joacă“ a zece reţele in­ternaţionale care au împreună 2.500 de hi­permarketuri, super­marketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash & carry şi afaceri cumulate de 11 mld. euro. La polul opus se află 60.000-70.000 de mici comercianţi locali care au afaceri de circa 9 mld. euro, potrivit celor mai recente date statistice. Ponderea comerţului tradiţional scade an de an, ajungând la circa 40% astăzi, la fel şi numărul de magazine care fie trag obloanele, fie acceptă să intre sub umbrela unei reţele internaţionale. Aceste preluări nu sunt o noutate pe piaţa din România, „rechinii“ internaţionali precum Carrefour, Mega Image, Auchan sau Profi făcând de-a lungul anilor mai multe achiziţii de reţele locale. Aceste achiziţii asigură lanţurilor străine pe de-o parte poziţii bune în anumite pieţe şi pe de altă parte le asigură o cotă de piaţă mai mare.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6485
Diferență: -0,2575
Ieri: 4.6605
Azi: 4.0861
Diferență: -0,6299
Ieri: 4.1120
Azi: 5.1722
Diferență: 0,2753
Ieri: 5.1580
Azi: 4.1190
Diferență: -0,4303
Ieri: 4.1368