Omul de afaceri Virgil Harabagiu, care deţine mai multe businessuri în turism în Sinaia, printre care hotelurile Anda şi Bucegi, precum şi Cabana Schiorilor a pariat pe un business în domeniul vinului, el deţinând 20 de hectare de viţă-de-vie în zona Dealu Mare.
Investiţiile în businessul Licorna WineHouse au fost de peste 3 milioane de euro, însă o parte din bani a venit din fonduri europene. „Licorna are 20 de hectare de viţă-de-vie“, a spus Gabriel Lăcureanu, enologul Licorna WineHouse.
Producătorul de vin Licorna WineHouse, deţinut de Harabagiu, a ajuns să producă anual circa 130.000 de litri de vin sub branduri precum Licorna, Serafim, Bon Viveur. În HoReCa preţul unei sticle variază între 45 şi 180 de lei.
Vinurile sunt vândute în special în HoReCa, însă circa 5-10% din totalul producţiei ajung şi pe rafturile magazinelor. Acum compania colaborează cu discounterul german Lidl, după ce anterior a avut un parteneriat şi cu lanţul de supermarketuri Mega Image.
Potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, în România existau la finalul lui 2015 circa 220 de companii care aveau declarat drept CAEN „Fabricarea vinurilor din struguri“, cu afaceri cumulate de 650 mil. lei (150 mil. euro), relativ constante comparativ cu 2014.