Companii

Un business de 500 mil. euro. Ce vând cel mai bine cele 2.000 de benzinării, dincolo de carburanţi

Un business de 500 mil. euro. Ce vând cel mai bine cele...

Autor: Roxana Petrescu

12.11.2015, 00:07 5537

Ţigările, apele minerale, băuturile răcoritoare şi sendvişurile sunt printre cele mai bine vândute produse non-oil din magazinele din incinta benzinăriilor, sute de furnizori luptându-se să încheie contracte cu principalii jucători din piaţa petrolieră. În total, piaţa carburanţilor este un business de circa 10 miliarde de euro în care activează 2.000 de benzinării. Cum anul acesta cererea a revenit pe creştere datorită evoluţiei economice bune, dar şi pe fondul scăderii preţurilor la carburanţi, lupta pentru clienţi dintre petrolişti a devenit şi ea mai intensă.

„Colaborăm cu circa 100 de furnizori pentru produsele non-oil din cadrul reţelelor de staţii de distribuţie OMV şi Petrom“, spun reprezentanţii Petrom, liderul pieţei petroliere locale, cu o cotă de 34% din intermediul unei reţele de aproape 550 de staţii.

Compania nu a precizat care sunt cei mai mari furnizori cu care lucrează. Potrivit unor informaţii furnizate anterior, segmentul non-oil are o contribuţie de circa 6% în totalul vânzărilor din benzinăriile Petrom.

Procentul variază de la o companie petrolieră la alta, iar în cazul unităţilor inde­pendente procentul ar putea să fie mai mic, aşa că la nivelul întregii pieţe vânzările de produse non-oil din benzinării ar putea fi estimat la circa 500 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO