Companii

Un nou pariu al antreprenorilor din industria alimentară: magazinul de producător, care leagă fabrica de consumator. Industria alimentară românească ajunge anual la afaceri de 11 mld. euro

Un nou pariu al antreprenorilor din industria alimentară: magazinul de producător, care leagă fabrica de consumator. Industria alimentară românească ajunge anual la afaceri de 11 mld. euro

Autor: Florentina Niţu

11.06.2021, 07:30 300

♦ Retailul, dominat de jucători străini, ajunge la 22 mld. euro ♦ Producătorii din industria alimentară vor să muşte o felie din piaţa de retail, într-o perioadă în care consumatorii sunt mai interesaţi de produse „made in Ro“.

Cris-Tim, Saltempo, Avicod Codlea sau Vlăsie Company sunt câţiva dintre producătorii din industria alimentară care pe lângă producţie, se orien­tează pe o nouă direcţie: retailul.

Antrepre­norii români se duc spre co­merţul în pro­priile magazine, pentru că se apro­pie mai mult de client şi îi pot urmări schimbările com­portamentului de consum, pe de o par­te, şi au un control mai bun al vânzărilor şi o de­pendenţă mai mică de terţi, pe de altă parte.

„Anul acesta am modernizat două ma­ga­zine, am deschis unul în Brăila şi în toam­nă, tot în Brăila, vom deschide unul nou“, au men­ţionat reprezentanţii Saltempo, produ­că­tor de preparate din carne din judeţul Galaţi, ce avea la începutul anului 2020 o reţea de 16 magazine proprii în judeţele Galaţi şi Brăila. Saltempo, deţinut de Sorin Miltiade Istrate, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 62,3 milioane de lei, în uşoară creştere faţă de anul precedent.

De altfel, Avicod Codlea din Braşov, con­trolată de familia Manole, cu patru fer­me, un abator şi cinci magazine proprii în ace­laşi judeţ, care plănuia anul trecut să in­vestească 4 milioane de euro într-o fermă de reproducţie şi să deschidă încă 15 maga­zine de desfacere, a amânat investiţia pentru acest an.

„În anul pandemiei, în 2020, vânzările au fost mai slabe şi întreaga piaţă a avut pro­vo­cări, pentru că a crescut mult preţul cerealelor şi au venit mai multe produse în ţară prin comerţul intracomunitar, şi am amânat puţin momentul extinderii. Vom des­chide cele 15 magazine în a doua parte a acestui an“, a explicat pentru ZF Adrian Manole, director adjunct şi acţionar al Avicod Codlea.

Totodată, Vlăsie Company, produ­că­to­rul brandului Caşcaval de Săveni, firmă înfi­inţată în urmă cu un deceniu de Constantin Aniculăesă şi senatorul Lucian Trufin, care fabrică brânzeturi după reţete tradiţionale şi le vindea atât în România, cât şi în SUA, a deschis trei magazine proprii în 2020, după ce exporturile s-au blocat din cauza pande­miei de COVID-19 şi HoReCa s-a închis.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO