Un job în domeniul vânzărilor facilitează accesul către o poziţie de vârf în cadrul unei companii. Cu toate acestea, pe piaţa muncii cererea de oameni de vânzări este mai mare decât oferta, iar în România nu există nici o şcoală care să livreze oameni bine pregătiţi pentru domeniul vânzărilor.
„Vânzările reprezintă un domeniu din care se pot învăţa multe, iar o parte din aceste competenţe deschid şi calea către management. De exemplu, exerciţiul preţurilor, lucrul cu bugete şi target-uri, calculele de profitabilitate pe client ajută la deprinderea unor noţiuni de contabilitate şi finanţe utile“, a precizat Corina Gonteanu, marketing & communication manager în cadrul furnizorului de soluţii privind forţa de muncă ManpowerGroup. Totuşi, ea afirmă că parcursul din vânzări spre managementul superior al companiei nu este mai rapid decât cel din alte funcţiuni precum finanţe sau operaţiuni.
Cu toate acestea, de multe ori, departamentul de vânzări din cadrul unei companii repre--zintă una din principalele linii de promovare într-o organizaţie.