Producătorul de lactate Bomilact Mădăraş, din judeţul Harghita, mizează anul acesta pe afaceri de circa 2,6 mil.euro, vânzări pe care le face în proporţie de 80-85% prin intermediul retailerilor Kaufland şi Auchan din România şi în lanţul de magazine Tesco din Ungaria.
„Suntem de doi ani în Tesco, iar acum suntem în discuţii cu Auchan din Ungaria. A fost mai uşor să intrăm cu brandul propriu în Tesco Ungaria decât în Auchan România, unde nu au reuşit încă să intrăm cu brandul propriu“, a spus Lorand Bogacs, acţionarul principal al companiei Bomilact Mădăraş.
Managementul companiei urmează să depună la sfârşitul acestei luni o cerere de finanţare din fonduri europene pentru un proiect în valoare de 750.000 de euro care va permite creştere capacităţii pe procesare a fabricii cu 50%.
„Vrem să ajungem să prelucrăm 40.000-45.000 de litri pe zi“, a spus producătorul de lactate din Harghita.
Valoarea pieţei lactatelor se ridică la un miliard de euro anual. După cifra de afaceri obţinută în 2016, cei mai mari jucători din industria lactatelor sunt Albalact, Danone şi Fabrica de lapte Braşov.