Un român cheltuie doar 4 euro pe an pe şampon, echivalentul unei sticle de produs. Un neamţ cheltuie de trei ori mai mult

Secțiune susținută de Medlife Logo

14 feb 2018 Autor: Cristina Rosca

♦ Un neamţ cheltuie de trei ori mai mult, deşi preţurile la bunuri de îngrijire sunt relativ similare.

Românii cheltuie 77 mil. euro pe an pe şampon, iar jumătate din bani merg în buzunarele giganţilor P & G, Unilever şi Henkel, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Astfel, un consumator local cheltuie doar 4 euro pe an pe şampon, suma fiind printre cele mai mici din Europa, similară doar cu cea din Bulgaria, dar de trei ori mai mică decât în Germania. Suma cheltuită este însă direct proporţională cu puterea de cumpărare.

În multe cazuri sumele mici cheltuite de români pe produse de îngrijire personală şi a locuinţei sunt puse pe seama diferenţelor semnificative în comportamentul de consum din rural şi urban. Lipsa de educaţie în unele ca­zuri sau faptul că multe locuinţe sunt încă neracordate la apă curentă fac ca cifrele să fie mici. De altfel, în România mai bine de jumătate din populaţia ţării locuieşte în mediul rural, fiind cea mai mare pondere din Europa.

În cazul şamponului însă, diferenţele de consum între cele două medii – rural şi urban – nu sunt la fel de mari. Mai exact, analiştii Euromonitor spun că grandul de penetrare al şamponului este de circa 93%, ceea ce înseamnă că cele mai multe gospodării din România folosesc acest produs.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.02.2018

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
sampon
, unilever
, henkel
, bunuri de larg consum
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide