Choice Hotels International, un lanţ hotelier care include branduri precum Comfort Inn sau Sleep Inn, este singurul jucător din top zece mondial care lipseşte din România, într-o piaţă în care cele mai importante nume precum Hilton, Accor sau Marriot-Starwood şi-au anunţat deja planurile de expansiune.
„Până în prezent acest lanţ nu s-a considerat pregătit să abordeze intensiv piaţa Europei de Est, a lucrat intens pentru dezvoltarea reţelei de francizaţi în ţările Europei Occidentale. Strategia lor s-ar putea modifica însă“, a declarat Sorin Ionescu, fondator şi director general al companiei de consultanţă hotelieră Fivestar Hospitality.
Majoritatea lanţurilor venite pe piaţa locală au decis să se dezvolte în sistem de management (sistem asemănător cu franciza), adică să încheie parteneriate cu antreprenori sau companii care au hoteluri şi să asigure managementul acestora. Printre cei mai mari jucători de pe piaţa locală se numără hotelurile Radisson Blu şi Marriott, ambele clasificate la cinci stele şi ambele prezente cu o singură unitate în Capitală.
Deşi România a reuşit să atragă cele mai multe nume din top zece, mai sunt lanţuri hoteliere internaţionale care lipsesc de pe piaţa românească, aşa cum este cazul Premier Inn, parte a Whitbread Hotel, Global Hyatt sau Extended Stay Hotels. Acestea sunt însă de mai mici dimensiuni, astfel că nu îşi fac loc în top zece mondial.