Companii

UN START-UP PE ZI. Doi arhitecţi vând litere luminoase pentru festivaluri şi restaurante şi fac afaceri de peste un milion de lei

UN START-UP PE ZI. Doi arhitecţi vând litere luminoase...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

06.01.2019, 01:21 1487

Adriana şi Petru Moldoveanu, de profesie arhitecţi, confecţionează litere pentru reclame care sunt amplasate la festivaluri de muzică şi în restaurante sau librării, un business pe care l-au fondat în 2015 şi care se numeşte Fabrica de Litere.

„Fiind arhitecţi, Fabrica de Litere a apărut ca răspuns la nevoia de a integra, în cadrul unei amenajări la care lucram, un corp de iluminat ce nu exista de cumpărat nicăieri. Având la dispoziţie, în familie, un atelier de prelucrare metal, l-am făcut chiar noi. Această literă luminoasă cu becuri a fost primul obiect realizat cu brandul Fabrica de Litere”, spune Petru Moldoveanu.

Businessul este operat prin compania Pontica Artexpo, care a înregistrat în 2017 afaceri de 1,5 milioane de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Prin aceeaşi firmă, cei doi arhitecţi mai derulează şi alte activităţi, astfel că cifra de afaceri nu reflectă doar Fabrica de Litere. Prin Fabrica de Litere, compania comercializează litere, cifre şi simboluri metalice cu sau fără becuri, cu bandă LED şi casete luminoase, realizate manual din metal.

„Rezultatele au crescut constant, de la an la an, şi, implicit, anvergura comenzilor realizate. Am avut foarte multe reclame în cadrul festivalurilor Untold, Electric Castle, Awake, AfterHills, iar dintre branduri putem aminti Banca Transilvania, Transavia, Alexandrion, Ursus, Coca Cola, Caju, Il Locale, Kaiamo, Cărtureşti”, spune Petru Moldoveanu.

Preţul pentru achiziţia unei litere porneşte de 50 de euro pentru o literă cu becuri însă diferă în funcţie de grafică, mărime, model, sistem de iluminare. Compania are şi posibilitatea de închiriere a literelor.

„Avem în medie 200 de comenzi anual. Clienţii sunt, în mod egal, clienţi privaţi şi branduri. În privinţa brandurilor locale, cei mai mulţi vin din Horeca, apoi corporaţii şi branduri internaţionale, unanim cunoscute, ori festivaluri”, explică Petru Moldoveanu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO