Companii

Un trend care nu poate fi oprit: Supermarketurile şi proximitatea modernă câştigă teren peste tot în Europa, în detrimentul magazinelor tradiţionale

Un trend care nu poate fi oprit: Supermarketurile şi...

Autor: Cristina Roşca

05.06.2017, 19:45 481

Comerţul modern a ajuns la finalul anului trecut la o cotă de piaţă de circa 57%, însă în primele luni din acest an a trecut de pragul de 60%.

Pe piaţa locală comerţul tradiţional mai are o cotă de piaţă de doar 40% după ce în ultimele două decenii jucătorii străini au mâncat constant din business datorită expansiunii, ofertei mai variate şi politicii de preţ agresive. Totuşi, în continuare, România este ală­turi de Croaţia şi Serbia una dintre ţările cu cea mai mare pondere a jucătorilor tra­di­ţio­nali în totalul comerţului cu do­m­inantă ali­men­tară. Situaţia poate fi explicată local prin faptul că circa jumătate din populaţia ţării locuieşte în rural, cea mai mare pondere din Europa, peste cea din Bulgaria. Croaţia este o ţară unde jucătorul local Agrokor a deţinut o poziţie dominantă până acum, când a fost „răpus“, astfel că aici pon­derea jucătorilor tradiţionali este încă de 44%. În ceea ce priveşte Serbia, singura piaţă unde tradiţionalul are încă peste jumătate din piaţă, explicaţia poate fi faptul că aceasta este o ţară care încă nu este membră a UE şi nu a atras la fel de mulţi jucători inter­na­ţio­nali ca alte pieţei. La polul opus, în Austria, una dintre cele mai dezvoltate economii europene, comerţul mo­dern are o cotă de 87%, iar cel tradiţional doar 13%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO