♦ „Supermarketurile au ajuns pentru o parte din populaţie ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros, în acest caz pe o conservă, un pateu sau un jambon“.
După scăderea popularităţii margarinei, în ultimii ani, untul a început să aibă un loc rezervat la masa fiecărui orăşean, astfel încât şi preţul său a crescut în linie cu cererea. Numai că în 2022 untul a s-a scumpit cu 45% faţă de anul anterior, iar acum un kilogram costă în jur de 100 de lei în retail. Pentru mulţi români untul a devenit un produs de lux, iar unii retaileri au început să-şi protejeze produsele de lux, fie ele produse alimentare de bază.
Ieri, într-un magazin Carrefour Expres din zona Dristor, untul brandul President, pateul şi conservele de ton brandul Rio mare, erau închise în cutii de plastic. Untul President cu 82% grăsime, de 250 g, costa 27,9 lei, astfel că un kilogram ajungea la 111,6 lei. Pateul de ton cu ardei Rio Mare de 115 g costa 19,5 lei, astfel că pentru un kilogram preţul era de aproape 170 de lei. Conservele din carne s-au scumpit cu 23% din decembrie 2021 până în decembrie anul trecut, iar conservele din peşte cu 14%, conform datelor INS.