Companii

Unilever a cumparat inghetata Napoca de la Friesland Foods

Unilever a cumparat inghetata Napoca de la Friesland Foods

Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe

24.02.2009, 18:57 699

Compania Unilever, producatorul detergentilor Dero si al margarinei Rama, a achizitionat inghetata Napoca de la olandezii de la Friesland Foods, tranzactie incheiata in aceasta luna si evaluata de surse din piata la mai putin de 5 mil. euro. 

Tranzactia include brandul Napoca, cu vanzari de aproximativ 8 mil. euro in 2008 pe o piata estimata la 100-120 mil. euro, dar si preluarea distributiei acestor produse, inghetata fiind in continuare produsa de Napolact, companie din grupul Friesland.
Liniile de productie pentru Napoca fac parte din fabrica Napolact de la Baciu (judetul Cluj) care este una din cele mai mari unitati detinute de Friesland Foods in Romania. Circa 29 de angajati ai Napolact vor fi transferati la divizia de inghetata nou creata in cadrul Unilever.
"Inghetata reprezinta o parte importanta a Unilever si credem ca este momentul potrivit pentru a explora aceasta oportunitate si in Romania", a declarat Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe.
Unilever detine in portofoliul sau international branduri de inghetata precum Magnum, Carte d'Or sau Cornetto, produse care in ultimul an au fost importate si distribuite pe piata romaneasca de o companie independenta.
Unilever va prelua importul si distributia acestor produse in Romania, au precizat reprezentantii companiei.
 La randul lor, reprezentantii Friesland au spus ca vanzarea Napoca permite companiei sa se concentreze pe celelalte categorii de produse lactate din portofoliu.
"Tranzactia realizata va permite managementului companiei sa se concentreze pe dezvoltarea portofoliului de produse lactate pe plan local", a declarat Ian Gearing, Managing Director al FrieslandCampina Romania.
 Napolact a realizat in 2007 vanzari de 60 mil. euro, ceea ce inseamna ca divizia de inghetata reprezenta circa 15% din afacerile acestei companii.
Napolact se numara printre cei mai mari cinci jucatori de profil, conform datelor raportate de companii pe 2007.
Anul trecut, compania a vandut circa 2.700 de tone de inghetata, in scadere usoara fata de volumul de 3.400 de tone inregistrat in 2007, conform datelor din piata neconfirmate pana la inchiderea editiei de Napolact. Cifra de afaceri s-a situat in 2008 la circa 8 mil. euro, in declin fata de valoarea din anul anterior, conform acelorasi surse.
 Unilever estimeaza piata locala a inghetatei la 160 mil. euro, peste estimarea facuta de producatorii romani de profil, de 100-120 mil. euro. La jumatatea anului trecut, reprezentantii Napolact estimau piata inghetatei la 110 mil. euro, la un consum de 1,8 kg pe cap de locuitor, sub media inregistrata in Europa.
In ultimii ani, piata de profil a avut un ritm de crestere anuala de circa 20%.
 Intrarea Unilever pe piata inghetatei vine la cateva luni dupa ce compania elvetiana Nestle, liderul pietei de profil, si-a inchis fabrica de inghetata operata la nivel local pentru a transfera liniile de productie in Bulgaria, o piata mai ieftina decat Romania.
Pe o piata dominata de companii cu capital romanesc, care realizeaza impreuna aproape 70% din vanzarile totale de inghetata din Romania, Nestle Ice Cream detine o cota de aproximativ 20%, potrivit datelor companiei pe 2007.
Anul trecut, Unilever s-a aratat interesat si de preluarea Kubo Ice Cream, producatorul inghetatei Amicii, companie cu vanzari anuale de circa 11 mil. euro, potrivit unor surse din piata. Actionarii Kubo au fost aproape de semnarea contractului cu un fond de investitii strain, insa tranzactia a fost pusa in stand by din cauza dificultatilor de finantare.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO