♦ Într-o lume globalizată, marii jucători din industria FMCG îşi desenau hărţile de producţie astfel încât să poată livra dintr-o fabrică spre câteva zeci de ţări ♦ În condiţiile războiului se pune problema dacă restricţiile impuse Rusiei afectează lanţurile de aprovizionare locale.
Gigantul anglo-olandez Unilever, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum, spune că nu are importuri din Ucraina către România, iar din Rusia aducea doar un număr limitat de articole de îngrijire personală. Între timp, Unilever a anunţat că opreşte exportul şi importul de produse din şi spre Rusia. Astfel, impactul războiului dintre cele două ţări nu este unul major asupra activităţii Unilever în România şi mai exact asupra prezenţei produselor companiei pe rafturile magazinelor. Grupul are în portofoliu atât bunuri alimentare (îngheţată Ben & Jerry ori Magnum, condimente şi ceai sub marca Lipton), dar şi bunuri de îngrijire personală (sub branduri precum Dove sau Rexona) sau a locuinţei (detergentul OMO, produsele de curăţenie Domestos sau Cif).
„Evenimentele actuale din Ucraina sunt şocante şi ne preocupă în primul rând siguranţa oamenilor şi a colegilor noştri de pe teren. În regiunea din sud-centrul Europei aveam doar un mic procent de produse de îngrijire personală realizate şi importate din Rusia. În acelaşi timp, nu avem produse din Ucraina în regiunea noastră“, spun reprezentanţii companiei.